Gå til innhold
Arkivverket

[#6224] Anders Andersen Rognerød (f.1825, Tune) og foreldr

Gjest Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Godberg

Hei, kan noen fortelle meg noe om Anders Andersen Rognerød (f. 1825 i Tune) og hans mulige foreldre Anders Christiansen Rognerød og Elen Marie Olsdatter?Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo Magne,Anders Christiansen Rognerød, f. 1788, er bror til min tipp-tipp-oldefar Ole Christiansen Rognerød, f. 1791, d. 1846. Deres foreldre var Christian Olsen Rognerød (1753-1818) og Birthe Andersdatter (ca 1757-1834). Jeg har endel navn og data ellers om Oles etterslekt, om det er av interesse. Hva vet du om Anders Andersen Rognerød? Han var inntil nå ukjent for meg.Vennlig hilsen Hans Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, Hans!Takk for svaret. Anders Christiansen er far til min tipp-tipp, Anders Andersen, (1825-1854), som hengte seg. Jeg går utifra at dette dreier seg om Rognerød under Borregaard.Hva er kildene dine? Jeg skal opp på riksarkivet i dag, der finner jeg forhåpentligvis ut når min Anders Christiansen ble født. Bare send meg en mail hvis du vil det: ninaols@hotmail.comJeg synes dette virker lovende, og jeg ser frem i mot ditt svarMagne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.