Gå til innhold
Arkivverket

[#6240] "Nåla i høystakken" ; Hilbert og Oman Johannesen,

Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Men denne Omar er sønn til Sigvard Fredrik Sørensen og pigs Marie Kathinka Knudsen. Varhan en adoptivsønn i Johannessenfamilien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5424&idx_id=5424&uid=ny&idx_side=-151>Lenke Permanent bildelenke: LenkeNår lille Fredrik Johannes f. 19.08.1900 dør 24.06.1901, opplyses det at han og tvillingsøsteren Mathilde ble født på Førselsstiftelsen, av ugifte foreldre.Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ifølge Familysearch dør Frithjof Johansens datter Gerda Elfrida den 19.12. og gravlegges den 24.12.1890. Finner ikke dette ført i Petri.Derimot finnes konfirmasjonen til Josef Alexander i Petri i 1896. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5424&idx_id=5424&uid=ny&idx_side=-64>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Du all verden! Denne saken har jeg 'hatt på hylla en tid', og nå har det virkelig løsnet! Jeg kan bare takke og bukke, og håper at det lar seg gjøre å finne levende etterslekt. De skal i så fall få mye på sine aner av meg - ikke minst gode biografiske data på Frithjov 'den 1's' ukjente bestafar!Jeg er noe indisponert grunnet (ufarlig) sykdom for tiden, men skal følge med så godt jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Nå har jeg fått kontakt med nålevende slekt: Otto skriver i (27) at 'Den eine tvillingen, Mathilde, kan vere den Mathilde Garvåg som er gravlagd på Kolbotn'.Det var en innertier det Otto! Garvåg er så skjeldent navn at det var fort gjort å få kontakt - og alt stemmer. Jeg har akkurat snakket med to til nå ukjente fem-menninger av meg. Det gjenstår sikkert mye leting for å få dette treet komplett, men nå er i hvert fall forbindelsen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Artig når gamle saker får løysing! Men eg sit tilbake med eit spørsmål: Tråden startar med mor Dina og ender med mor Pauline. Er det berre FT 1900 som er kjelde for namnet Dina - kan det vere ein avskriftsfeil for Lina - ikkje at det har noko særleg å seie, men det er alltid lærerikt å følgje andre sine leiteaksjonar, og då får du av og til lyst til å stille spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Veldig kjekt å få innertiar. Hadde vore artig med ein rapport om kva som skjedde med folka som vi har vorte 'kjende med' her. Omar, Hilbert og så vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Enda en gang takk. Ja - jeg skal legge inn det jeg eller andre etter hvert finner. Og: Kjært barn har mange navn: 'Dina' er også kjent som Andrine i familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Legger ved lenke til 1885-tellingen. Egentlig ikke noe nytt, men 'kjekt å ha': Den viser Frithjof, 'Pauline', Josef Alexander, Peder Hilbert og Olaf i Fjelds gt.LenkeJeg har tatt en ny titt i emigrantlistene uten å finne noe. Etter hvert håper jeg på å finne noe via de jeg har fått kontakt med - men det har jo gått flere generasjoner allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Tor Rustad

Etter oppfordring om å postere nytt i saken: OLAF (i bl.a. innlegg 25) har jeg funnet som emigrant: 172318 1907 135 2 1 01.02.1907 08.02.1907 Olaf Johans. ug naglearb. m 25.11.85 Conradisgd. 3 III New York 40 Lie Hellig Olav 30 opvarter Jeg er sikker på at det er rett mann. Familien har bekreftet at han emigrerte, og fødselsdato stemmer. Jeg finner han også på Ellis Island, men har så langt ikke identifisert han i 1910-tellingen eller senere. Han endte vistnok opp som svinefarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.