Gjest Gurli Heimsbakk Skrevet September 3, 2001 Del Skrevet September 3, 2001 Kjenner noen til disse to som kom til Hitra og slo seg ned tilslutt på plassen Korshamna ( Korshavn)??????Ole f.1815 d. 1908 ( mulig kom fra Stadsbygd eller Rissa) gift med Ingeborg Anna f.1828 d.1916 ( kom fra samme sted som Ole)Ett evig mysterium som jeg håper noen kan være med og løse!!MVH, Gurli :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir Olav Øien Skrevet September 3, 2001 Del Skrevet September 3, 2001 Hei,har tatt en liten titt i FT1875, der bor de på plassen Myran under Muurvold gård. De bor sammen med 5 barn. Såg der at det ene barnet var født 1864 i Aure på Nordmøre. Tok da en titt i FT1865, fant de på denne adressen: Lenke på gården Saugmestervik.Vet dessverre ikke mer enn dette. Har du sett i Hitraboka - Sandstad sokn av Sverre Utseth? Kanskje det står noe om dem der.Hilsen Geir Olav Øien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sigbjørn Sandsmark Skrevet September 3, 2001 Del Skrevet September 3, 2001 Kystmuseet på Hitra har hjulpet meg-så dei hjelper nok deg også. Sig--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gurli Heimsbakk Skrevet September 4, 2001 Del Skrevet September 4, 2001 I hitra boka er det disse opplysningene om at de kom fra Stadsbygd/Rissa er hentet fra - Ikke akkurat uvanelige navn heller da..... Vel jeg får prøve Kystmuseet og se - takk for tips fra begge:-)GH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gurli Heimsbakk Skrevet September 4, 2001 Del Skrevet September 4, 2001 Etterkommere etter disse er egentlig greie - vel, det ble nytt dette fra plassen de bodde på i Aure - men det er aner jeg er mest interrisert i og finne. Ut fra tellingen ser jeg at faren til Ole heter Arnt og INgeborg Annas far heter Ole....Gurli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts