Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6315] Inger Marie Olsen f.1733 ,Asker

Recommended Posts

Gjest Nina Johansen

Hei, vet noen hvem som kan være Inger Marie sine foreldre?Hun er født i 1733(d. 1806), mest sannsynlig i Asker Akershus.Hun ble gift i 1754? med Hans Engebretsen f. 1711 på Groset i Asker. (Han er sønn av Engebret Joensen og Aase Hansdtr.)Inger Marie og Hans fikk 12 barn, derav Svend Hansen som er født i 1764. I 1801 tellingen finner jeg Svend og moren hannes på gården Groset i Asker.Svend hadde en datter, Karen Kristine f. 1812, som er min tipp-tipp oldemor.Mvh. Nina.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/92271-6315-inger-marie-olsen-f1733-asker/
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå har jeg lett igjennom hele Asker i et stort tidsrom, men ingen Inger Marie er født eller konfirmert der. Heller ikke født i Røyken. Navnet hennes stemmer for det så jeg på skiftet. Hans Engebretsen 1711 - 12/8 1798 ble trolovet på Schouom(Skaugum) 27/9 1754 og gift 21/10 med Inger Marie Olsdt. Caut. Helge Næs og Hans Haneval. Kanskje du skulle sjekke i Lier.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.