Gå til innhold
Arkivverket

[#6330] Gudmund Larssen Studsrud og Kristine Andersdatter,


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Den 4. juli 1802 ble min tippoldemor, Marte Gudmundsdatter, døpt i Løken kirke. Det oppgis at hun er født i Studsrud u. Garsvig. Far er Gudmund Larssen Studsrud, mor Kristine Andersdatter. Jeg har ikke klart å finne noe mer om disse foreldrene og søker alle mulige opplysninger, både om dem og deres forfedre. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ja, her har du nok et problem. Det riktige skal vel være: døpt i Løken krk. Høland 4/7 1802 Marte. Far Gudmund Jonsen (Larsen var strøket over) Stensrud u/Garsviig, moder Kristine Andersdt. Test: Kristine Jonsdt. Gromsrud, Gunild Andersdt. Gropperud, Christian Olsen Gromsrud, Gulbrand Andersen Stensrud, Svend Andersen ibid. (Dette ser ut som slekt alle sammen).Høland 19/4 1802 Løken bemeldte soldat Gudmund Jonsen Eid nordre, at melde indgår i ækteskap med pike Kristine Andersdt. Eid, med 2 causjonister----så en masse uleselig for meg. Anders Andersen Skougen. Per Gulbrandsen Fugle---. Copulert 15/5 1802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hjertelig tusen takk!! Jeg var litt usikker på og det skulle være Studsrud eller Stensrud, men var temmelig sikker på at det sto Studsrud. Overstrykningen fra Larsen til Jonsen har jeg ikke sett. Takknemlig hilsen fra Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ottesen

Marte Gudmundsdatter, født på Stensrud under Garsvik i Høland 1802, var datter av Gudmund Jonsen, født på Nygård under Bergsjø i Høland 1767, og hans første kone, Kristine Andersdatter, født på Bråten under Flåtukken, Setskog i Høland 1782. Kristines foreldre er omtalt i "Gårds- og slektshistorie for Høland og Setskog", b. 1 (1999), s. 64 - og Gudmund og hans to koner og deres barn vil bli omtalt i b. 2 (som vel kommer før jul i år - eller kommende nyår) under Jonsrud under Søndre Eid i Høland.Jeg kjenner til Martes foreldre, fire besteforeldre og åtte oldeforeldre (samt tildels videre ledd bakover), alle bosatte i Høland prestegjeld. Ta direkte kontakt (odd@katedralskolen.com) for ytterligere informasjon. Jeg vil også gjerne ha rede på hva vis du mener å nedstamme fra Marte Gudmundsdatter.Hilsen Odd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.