Gå til innhold
Arkivverket

[#6353] Støren ?Horg?Strinda?Orkdal?

Gjest Sigbjørn Sandsmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Søker opplysning om Albert Pedersen. Foreldre; Randi Bersvendsdatter Gylland Horg gift 1860 med Peder Estensen fra Spjeldet i Støren. Der var følgende barn:Peder født i Horg 1860. Esten f Horg 62. Marie f i Horg 65. Esten f i Horg 67. Ingeborg Marian f 70 i Trondheim.Bernhart f 73 i Domsognet Trondheim. Peder Andreas den yngste f 76 i Strinda. I 1875 er foreldra og noen av barna i Strinda Peder og Marie på Hitra Grindvig Fillan . Faren Peder døde 1881 og mora Randi til MN USA 1907. Esten f 62 er trolig død som barn. Men hvor er Albert??? Ingeborg dro til USA ca 1890. Ved farens død( og kansje før) ble noen av barna bortsatt i Horg på Evjen og Gylland derfra er dei konfirmert. Eg har foto av Albert sin sønn Roy tatt i USA,det er alt som eg har om han. Marie og Peder Andreas ble i Norge dei andre til Anoka Hennepin? MN USA Kan noen hjelpe med opplysninger om Albert som også dro tilUSA eller noe om denne familie så blir eg glad. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har funnet dem i 1875, men det har kanskje du også. Da bor de i Strinda på Rydningssletten med litt færre personer og et nytt barn. Kanskje Albert ble født etter 1875 og i Strinda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Takk til Berit :-)Har altid hørt at bestefar Peder Andreas f 9 januar 1876 var den yngste,men kansje han ikke var det. Finner heller ikke Randi i 1900. I 1875 tellinga har eg funnet dei i Strinda og på Grindvig i Fillan Hitra. Har heller ikke funnet Esten f 27.01.1862.død,men funnet døpt i Horg. sig-san@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Så er det vel bare å spole mer film for å finne Albert.Det ser ikke ut som at fattigfolk uten eiendom er tatt med i bygdebøkene. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.