Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6428] Schlanbuch/ Heldrup

Gjest Gurli Heimsbakk

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Nye navn er kommet til i databasen siden sist jeg så etter - og dette gjelder mine aner. Jeg lurer på om noen vet om hvor dette navnet kommer fra - og dette må (?) vel ha noe med forfedre og gjøre eller ?? Jeg har aldri sett navnet blitt skrevet noen plass før.Tellef Thorbjørns. gm Ingeborg Evine Jensdatter. ( under Brændevedbakken - Østre Moland)Datter:Gunhild Aline Schlanbuch Tellefsdatter likeså en sønn med navn: Jens Rasmus Heldrup Har noen, noe peiling på disse navnene og hvorfor de brukte disse???MVH, Gurli

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/92384-6428-schlanbuch-heldrup/
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Det var en overberghauptmann på Kongsberg som het Henrich Schlanbusch. Han døde i 1705 og etterlot seg i alle fall to sønner, Friderich og Frantz Henrich. Begge ble oberster. Førstnevnte ble begravet i familiegravstedet i Gjerpen. Den andre døde i Bergen.Jeg kjenner ikke til noe ved navn Heldrup.

• 1 måned senere...
Gjest Bjarne P.Nerby

Hallo GuriDet Lars Steinar Larsen skriver er nok helt korrekt ang Schlanbusch.Jeg har forøvrig ikke mye å bidra,dog har jeg følgende:Du kan kontakte nålevende Fredrik Schlanbusch,altså etterkommere etter Henrich Schlanbusch (som jeg ikke vet om er din slekt),på følgende nr.Jeg har forøvrig gjort ham oppmerksom på ditt innlegg.kschlanb@online.noMob tlf 909 35 057 Privat tlf 55 16 19 77

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.