Gå til innhold
Arkivverket

[#6479] Anna Eriksdatter Kornstad/Kvernes


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Har prøvd flere ganger, men har fremdeles et lønnlig håp.......... Anna Eriksdatter f.15.05 1862 i Kornstad/Kvernes. Hadde kanskje en søster som het Elen Eriksdatter Mvh. allis-e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo Allis-Elin! Det er ikke ganske klart for meg hva du spør om, men her er iallfall et par kandidater til "din" Anna Eriksdatter Kornstad/Kvernes:1. Ane Johanne Eriksd., 2 år gammel datter av tjenestepiken Marit Nielsd., "Logerende Pige med barn", ugift, 28 år, på gården Folland i Kornstad sogn i Kvernes prestegjeld ved folketellingen 1865. (Faren Erik bor ikke der.)2. Ane Hanna Eriksd., 3 år, datter av Erik Eriksen, Husmand med Jord, 36 år, og Margretha Olsd., 22 år, på Sildsæt, også i Kornstad, Kvernes.Når den du nevner er født i 1862, ville hun kunne være oppført som 4 år gammel ved FT 1865. Det finnes også en 4-årig kandidat i Kvernes, men ikke i Kornstad sogn. Tror derfor foreløpig mest på nr. 2 ovenfor.Til Kjellaug: Prestegjeldet Kvernes ligger i Møre og Romsdal fylke.MVH HansMVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Hans! Som du sikkert har forstått er jeg ikke så dreven i faget. Jeg hadde håp om at fødselsdatoen kunne gjøre utfallet.Men det er de samme personene som kommer fram,men brikken faller vel på plass en dag. Takker deg så mye for hjelpen. Mvh Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Jeg har også leitet i Kvernes.Du må låne bygdebok for Averøy på Bergen Off.Bibliotek.De har bind 2 og 3. Universitetsbiblioteket i Bergen har bind 1,som Kvernes er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.