Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6539] Ingeborg Christensd v. Skaaden gift Schnur - født

Recommended Posts

Gjest Liv B Christensen

Født 7/10 1833 i Øyer av foreldre Christen Jenssøn og Anne Guttormsd. v. Skaaden. Familien flyttet til Aker Prestegjeld i 1841. Den besto da av Kristen Jenssen v Skaaden f. 17.4.1810, Ane Guttormsd. 35 år, Ingebor Kristensd 8 år og Johannes Kristensen født paa Høvreenget 16/1 1835.I følge digitalarkivet bor hun i 1865 i Aker, Vaalerengen: Ingeborg Schnur logerende g 1834 Aker Gustav Schnur hendes Barn ug 1861 Aker Albert Schnur hendes Barn ug 1863 Aker Jens Kristensen Konens Broder logerende ug Kurvmager 1840 Aker I 1865 bor foreldrene hennes på Sørlien på Ladegårdsøen.I tellingsår 1875 finner jeg ikke Ingeborg. I 1900 bor hun sammen med søsteren i Kristiania i Trondhjemsveien 42. Fra folketellingen: Ingeborg Schnur, Søster, enke, Husbestyrerinde, 1833 Øier Sophie Christens. Ugift, lærerinde v/ Folkeskolen 1846 v. AkerEr det noen som kan fortelle meg noe mer om henne? Hva heter mannen til fornavn? Hvor er mannen i 1865, hun er først enke i 1900. Og hvor var hun i 1875?Med vennlig hilsen Liv

Gjest Liv B Christensen

Takk for den opplysningen. Fant du det i digitalarkivet, jeg finner det nemlig ikke. Det er en viss sammenheng her, to av brødrene hennes er kurvmakere, den ene er Johannes som er min tippoldfar. Takk for hjelpen.Hilsen Liv

• 3 uker senere...
Gjest Liv B Christensen

Jeg har prøvd å gjøre det landsdekkende søket, men finner ingen Schnur i Drammen. Er det fingertrøbbel fra min side eller hva? Kan du Sigbjørn vise meg hva du fikk ut av søket på tellingen i 1865, for jeg kommer ikke noe videre. :-) Liv

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.