Gå til innhold
Arkivverket

[#6550] Matrikkelen 1886 og 1903

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg er ganske fersk slektsgransker, og jeg lurer på hvordan jeg kan finne frem til disse matrikklene som nevnt i overskriften.(tenker da på adresser/linker?). Matrikkelen for 1950 har jeg funnet ut av. Mvh Gitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei og hå, Gitte! Matrikkelen fo 1886 finner du her: Registreringssentralen for historiske dataMatrikkelen for 1903 har jeg ikke sett på nettet.. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Laila. Takk for sist må jeg jo si, du har hjulpet meg før.Matrikkelen for 1903 var det en som nevnte for meg (se innlegg Fjellengen-Kullebund), der han skriver at Ole Kristian og Hans Martinsen står som eiere av Fjellengen. Jeg har selv ikke kunne finne frem til dette, da jeg ikke vet hvor han har funnet det? Ole Kristian er min manns oldefar gift med Karoline Sofie Hansdatter(Aasengen). Martin Larsen er far til Ole Kristian og Hans, Martins kone het Maren Hansdatter. Jeg vet ikke hvor hun kom fra,vet du eller noen andre noe om henne.Martin er f. i 1837 i Baggetorp,Eidsberg, prøver å finne mest mulig ut om fam.Larsen/Martinsen før jeg tar turen til Riksarkivet. MVH GITTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.