Gå til innhold
Arkivverket

[#6592] Jølster igjen.Hvem var foreldrene til Ane Bændixda

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Ane Bændixdatter giftet seg i 1698 med Kolbein Nielsson 1665-1729 på Myklebust i Jølster.Kan noen bekrefte om Bændix Antoniusson og Lisbet Johannesdatter var hennes foreldre ? Jeg er en smule usikker for jeg har også en Bændix Arneson som en potensiell kandidat.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er nok Bendik Arnesen Dvergsdal (trolig fra Sandal) og Helge Nilsdatter (fra Leirgrovbakke) (gennes andre ekteskap)som er rette foreldre, jfr. skifte 1701 i Dvergsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Yngve for nok et hjelpsomt bidrag.Jeg vet vel knapt om noen som har bedre oversikt over folket fra Jølster enn det du har.Kanskje du i din visdom også kan fortelle meg om hvem smeden Jacob Erlingson fra Befring (1660-1743) var gift med.Det samme spørsmålet lurer jeg på vedrørende Erik Haraldson fra Hjelle i Breim(1640-1706) far til Erik Erikson fra Klakegg i Jølster.Og på tampen vet du hvem Gunnild Antonsdatter Kandal var datter av.Hun ble gift med Ingebrigt Anderson (1674-1752) på Myklebust i Jølster.Jeg spør kanskje mer enn tre vise menn kan svare , men den som aldri spør får heller aldri svar.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.