Gå til innhold
Arkivverket

[#6632] Rostad


Gjest Stein Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Etternavnet Rostad finner jeg flere ganger i FT1865 i Trondheim. Jeg antar at det er første eller andre generasjon innflyttere fra husmannsplasser ved Rostad på Inderøy. Min tilkommne fru har en Carl Rostad som jeg kun har funnet ved sin sønns fødsel. Martin Edvard(født 1 okt 1856) er døpt i Vår Frue kirke en uekte sønn av ungkarl og søfarende Carl Rostad, logerende hos Hr. Strand i Brattørgaden. Moderen er pige Serine Olsen, Ved Martin Edvards Rostads konfimasjonen og vielse er faren ført inn som Carl Johan Rostad fremdeles sjøfarende. Foreldre ble såvidt jeg kan se aldri gift og jeg finner ikke ut av dette. Martin Edvard vokste opp hos pleieforeldre (Vullf) Er det noen som vet noe om Rostad navnet i Trondheim og om familiene ved Rostad gård fra 1800 og til 1860-70 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

I 1865 Johnsløkken,Wollabakken vestre side, bor enke Serina E.Røstad, 55 år, født Nedre Stjørdal, husmor og vaskekone. Hun har 2 barn hjemme,KARL JOHAN RØSTAD 13 år, født i Trondheim og datteren Olise Pauline Røstad 10 år også født i Trondheim.Fra SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.