Gå til innhold
Arkivverket

[#6644] Foreldrene til Martin Landero f. 1867

Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Hei! Leter etter foreldrene til Martin Johannes Steffensen Landero fra FJELL i Hordaland. Har sett at det er i hvertfall to familier på denne gården,der faren heter Steffen (i 1865). Hvilken av disse kan være de riktige foreldrene? Hva het søskene til Martin Landero? Annen info. tar jeg også gjerne imot. Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Johannes Steffen, sønn av Steffen Jacobsen Landro og Synnøve Jensdatter, var født 31. mars 1867, og døpt i Fjell 12. mai samme år.Ved folketellingen 1875 finner vi familien på løpenr. 260a Landero. Da var faren Steffen Jakobsen enkemann. Han var oppgitt født 1828 i Fjeld, og syk. Han hadde hjemme hos seg sønnen Jens, født 1858, datteren Gurine, født 1872, mens bruket ble styrt av Nils Olssen, født 1837, gift med Guri Jacobsdtr, født 1833. Der bodde også Synneve Jakobsdtr, født 1835, "Husfaderens Søster", og Ingebrikt Mikkelsen, født 1860, som var til oppfostring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Døpenavnet var Johannes, men det ser ut for at han ganske tidlig blei kalla Martin eller Martinus.Ved tellingen i 1875 budde han hos tanta og onkelen på Landro. Dei heitte Marta Jacobsdatter og Andreas Olai Monsen. I 1875 står han oppført med navnet Martinus Steffensen.Søsknene til (Johannes) Martin heitte Jacob (1861-1862), Jacob (1863-1897) og Gurine (1872-1924).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Johannes hadde en bror som het Jens, han var født 07.12.1858 og døde i Bergen 21.04.1944. Han ble gift 22.08.1892 i Korskirken med Josefine Larsen, en søster av min bestemor, har en del opplysninger om disse, min mail-adresse er lukvamme@online.noMvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Brungodt

Tusen takk alle sammen. Jeg skal snart på besøk til barnebarnet til Martin Johannes, og da skal jeg fortelle henne om morfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.