Gjest Ena Hovden Skrevet Oktober 22, 2001 Del Skrevet Oktober 22, 2001 Er det noen som vet noe om disse og eventuellt hvem de var gift med ?Martha Malene Johannesen gift Totland f. 23.12.1874 - d. 01.01.1964 Muligens gift med en Martin Karlsen som bodde på Sotra. Han var skomakersvend.Ingeborg Marie Totland gift Mehus f. 12.08.1912 - d. 1979 Anna Kristina Totland f. 16.01.1905 - 1977( Ingeborg og Anna var søsken, Anna var en periode slumsøster i Frelsesarmeen).Har disse navnene også: 1.Carl reiste til USA. 2.Ingolf 3.Berent 4.Pike (død sannsynligvis som liten ?) Disse kan være enten søsken av Martha eller Ingeborg og Anna. Dette vites ikke, siden man mangler fødselsdato og år.Takker på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sigbjørn Sandsmark Skrevet Oktober 22, 2001 Del Skrevet Oktober 22, 2001 Hvilket Totland ,der er flere steder med det navnet -minst 5 steder fra Sirdalen i sør til Trøndelag i nord. Sig--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ena Hovden Skrevet Oktober 23, 2001 Del Skrevet Oktober 23, 2001 Sannsynlig kom de i fra Sotra området,siden familien har et belte fra Sotrabunad (?).Har også en tilleggsopplysning: Ingeborg var gift med Leif Mehus.Disse var søsken av Ingeborg og Anna: 1.Carl reiste til USA. 2.Ingolf 3.Berent 4.Pike (død sannsynligvis som liten ?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen Skrevet Oktober 23, 2001 Del Skrevet Oktober 23, 2001 Hei,Jeg har gått igjennom bygdebok for Fana, Øvre og Nedre Totland, og finner ikke spor av dem der.Heidi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Terje Hatvik Skrevet Oktober 28, 2001 Del Skrevet Oktober 28, 2001 Det er ein Totland-gard med fleire gardsbruk i Samnanger kommune også, kanskje det kan vera eitt mogleg alternativ ?Mvh., Terje Hatvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Torleif Odland Skrevet Oktober 28, 2001 Del Skrevet Oktober 28, 2001 Navnet Totland finnes også i Masfjorden i Nordhordland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Torleif Odland Skrevet Oktober 28, 2001 Del Skrevet Oktober 28, 2001 Har undersøkt i folketellingene av 1900, i nerliggene komuner av Bergen, uten napp. Ved folketellingen av 1900 for Bergen finner jeg Martha Johannesen, tjener ugift, fødselsår 1874, fødested Masfjorden, og siden navnet Totland finnes i Masfjorden i Hordaland, er det kansje den riktige Martha. MVH. T.Odland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit Skrevet Oktober 28, 2001 Del Skrevet Oktober 28, 2001 Terje Hatvik nevner Samnanger, men jeg har allered fortalt Ena at det ikke er Totland i Samnanger da jeg har finkjemmet bygdebøkene her. heller ikke er det Totland og Mehus på Bømlo. Har du prøvd Hosanger som noen foreslo? mvh Kjellaug Robberstad Petit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ena Hovden Skrevet November 25, 2001 Del Skrevet November 25, 2001 Har fått nye opplysninger. Mannen til Martha Malene het Bernt Totland ikke Martin Karlsen som jeg hadde fått opplyst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen Skrevet November 25, 2001 Del Skrevet November 25, 2001 Jeg fant, jeg fant!Lenke Utvik i Avaldsnes, Rogaland 1900:Teglverksarbeider Bernt Knudsen Totland, f. 1872 i Hosanger og Malene Johannesdtr., f. 1874 Seim. Sønnene Carl Berntsen, f. 1896 i Hammer og Johannes Berntsen f. 5.2.1899 Seim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ena Hovden Skrevet November 25, 2001 Del Skrevet November 25, 2001 Hjertelig takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts