Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6665] Barbra Olsdatter, f.st. Modum, Neubergløkken+++

Recommended Posts

Gjest Anne Marie

Hei *S*Jeg klarer ikke å finne dåpen og dermed foreldrene til Barbra Olsdatter. I folketellingene har hun oppgitt fødselsdato til 4.11.1820 og fødested Modum. Ved giftemålet står det fødested: Neubergløkken/Nordrehoug/Norderhov (en god blanding av Aker og Buskerud:-).Hun flytter til Aker før 1851, og gifter seg med Niels Johannesen i 1851. Har ikke funnet henne i kirkebøkene over innflyttede. Er takknemlig for forslag.Mvh Anne Marie

• 2 år senere...
Gjest Anne Arnesen

Dette er fremdeles en stor gåte - hvor kom Barbra fra?I en folketelling i 1912 er fødested oppgitt til å være Ask i Modum.Jeg har lurt litt på om foreldrene kan være Ole Knudsen og Ingeborg Gulbrandsdatter fra hhv Hallingdal og Hole - bosatt i området rundt Majorstuen. Flere av navnene på barna kan stemme med faddere for Barbras barn. Ole og Ingeborg får flere barn, som alle er døpt i Oslo Domkirke, men jeg finner ikke Barbras dåp.Håper noen kan hjelpe meg videre!Mvh Anne

Gjest Anne Arnesen

Hei:-) Det er feil i 1865-tellingen, Barbra er reg. som Karoline, men her er i hvert fall familien: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60218a.wc2&variabel=0&postnr=96&fulle=true&spraak=n>LenkeHer er de mulige foreldrene, men jeg klarer altså ikke å koble dem...:

Gjest Anne Arnesen

Hei:-)Det står fødested Neubergløkken ved giftemålet hennes, i senere folketellinger i Oslo står Norderhov/Modum oppgitt som fødested. Kirkebøkene for Norderhov har jeg sjekke, men der finner jeg ingen passende kandidat, ei heller i kirkebøkene for Ask... En skikkelig nøtt...Anne

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.