Gå til innhold
Arkivverket

[#6694] synvis eller sønvisen, Narjordet i os i østerdalen

Gjest eva mostika
 Del

Recommended Posts

Gjest eva mostika

Vanskelige greier dette, da mine forfedre hadde stor tradisjon for oppattkalling, slik at det var flere i samme tid som het peder,per Synvis vekselsvis synvis person osv. Per Synvis f.1827 gift med Bente Knutsdatter Hammer f.1829. Hva er den rette forbindelsen tilbake i tid? jeg har rett og slett et missing link...en-to generasjoner etter dette er det greiere å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1801 Tolgen, Dalsbøjgden eller Ous annex finner du Peder Sønvisen 46 år enkem. og sønnen Sønvis Pedersen 12. I 1865 Tolgen Ous annex Narjord nordre finner du: 1) Peder Synvis 42 år, 2) Synvis Pedersen 12 år og 3) Synvis Pedersen 66 år og far til nr. 1. Jeg vet ikke om det er dette du mener. Alderen til 3) passer ikke helt sammen med sønnen Sønvis i 1801. 3) er iflg. 1865 født ca. 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.