Gå til innhold
Arkivverket

[#6754] Forsvant under krigen,hvordan spore han opp ?

Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Tyskland åpnet i fjor et arkiv med militære tjenestekort, et kort pr person. Kortet inneholder all informasjon om soldaten, tjenestesteder, grad etc.Desverre vet jeg ikke hvor arkivet ligger, men burde være mulig å finne. Det var en tysker som fortalte meg om dette arkivet, han ville reise dit og finne ut hvorfor ingen snakket om besteforeldrenes nazitid. Ettersom vi møttes i Berlin, så tror jeg ikke det ligger i Berlin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Kanskje et søk i denne vil være til hjelp, www.volksbund.deJeg saboterte tysk på skolen, så jeg er utelukket i forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Eneste Bergum registrert på www.volksbund.de er Thorwald Bergum, f. 24.04.1924 i Tyristrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Petttersen

Takker for forsøket Ketil,tenkte litt hans far het Henrik Olsen Bergum,en mulighet er at han har tatt Olsen navnet,hans søsken brukte Bergum,men jeg er usikker.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Petttersen

Hei igjen,noen som er litt mere stødig i tysk enn meg som kan søke på den siden www.volksbund.de .Jeg slo opp hans konfimasjon i kirkeboka og der er han oppført med navnet Kristian Henriksen Bergum.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg har søkt i databasene Gravminner, Døde i Norge 1995-2001, samt skattelister uten treff på navn og fødselsår. Har du vært i kontakt med Folkeregisteret for Hole? Registeret kom vel først ordentlig i gang i 1946, men ingenting kan utelates her, vel?Forøvrig synes jeg du skal følge Tores råd i #25. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.