Gå til innhold
Arkivverket

[#6922] Elsebe, dtr av Magnus Heinesson og Sofie Gyntersbe

Gjest Willy Kringeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Willy Kringeland

Har nå lagt ut en ny side for slekten Benkestok, og der kan alle som slekter fra disse registrere aktuell etterslekt.I den forbindelse oppdaget jeg at jeg har heller tynn dokumentasjon for min egen forbindelse med Benkestok, og lurer på om noen kan bekrefte at Elsebe var datter av Magnus Heinesson og Sofie Gyntersberg (dtr av Kristine Trondsdtr Benkestok )? I mine avskrifter kommer det nemlig ikke helt klart fram om det var Sofie eller søsteren Margrethe som var Elsebes mor, og jeg har også notert et barn uten å oppgi navn (kanskje er det flere barn?) - Magnus hadde visstnok et forhold til begge søstrene. Det er sikkert mange av dere som kjenner den heller tragiske historien. Håper på innspill.Har forresten lagt egen side for flere adelsslekter, din forbindelse kan registreres for alle disse (Rustung, Dal, Orm, Kold - flere er på vei).Mvh Willy www.hinsides.no/slekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.