Gå til innhold
Arkivverket

[#6937] Ellen Jensdotter Rydjord (f. Melheim)

Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

Ellen var født i 1885 på Indre Hafslo. Hennes far var Jens Kristofferson Melheim (f.1850). Etter at hun var gift bodde hun i Molde. Hun døde også i samme by. Lurer på hvem hun var gift med, hvem hennes ban var (og når født), og når hun døde. På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Osvald Rydjord

Ved et søk ser jeg det er spørsmål om Ellen Jonsdatter fra Marifjøra. Hun ble ikke gift Rydjord, men på nabogården Frøyset. Hennes vita, bilde og etterslekt finner du i 'Bygdebok for Holm sogn II' s 241 (Arnold Solemdal 1999 - jeg kan formidle kjøp av boken).Hun var gardkone på Frøyset, gift med Ole Antonsen Frøyset i 1914. De hadde 4 barn, Arnt (1915-94), Margit (1917-?), Erling 1928- jeg så ham senest søndag, vi har nabohytter) og Jenny (1923-87). Både Margit og Erling har etterslekt og Erlings datter driver nå gården.Ellens søster Inga Marie Melheim (1883-1965) giftet seg derimot med Knut Pedersen Rydjord i 1910. De fikk 5 barn som alle har etterslekt. Hun hadde fra før sønnen Erik (f 1.6.1906 i Luster). Han har og etterslekt.Vennlig hilsen Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.