Gå til innhold
Arkivverket

[#6938] Stikle i Aremark


Gjest Arne Neegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Neegaard

Jeg leter etter foreldrene til Iver Nielsen, f. 1819, gift med Pernille Amundsdatter f. 1822 og bosatt på gården Stikle. Begge var født i Aremark. Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Arne,Hvor har du de ovennevnte opplysninger fra? Er det en innførsel ved ekteskapsinngåelse, eller er det fra folketellingen 1865?Jeg var såvidt innom Vital Records Index hos mormonernes Family Serach. Den nærmeste kandidaten jeg fant var en Iver Nilsen født og døpt 1814. Denne Iver var sønn av Nils Jakobsen og Mari Sørensdatter.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Neegaard

Hei Are,Jeg fant dem på IGI, Iver er far til Haldor Christian Iversen som igjen er far til Hulda Amalie, gift med Christian Neegaard. De to siste er mine besteforeldre, så Iver og Pernille blir mine tippoldeforeldre. Jeg "glemte" som vanlig å notere hvor jeg fant fødselsårene, mener å huske det var FT1865. Må dobbeltsjekke litt igjen.....Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild E. Pettersen

Iver Nielsen og Pernille Amundsdatter er oppført som boende på den ene av 4 Stiklegårder i ft. 1865. Iver ble forøvrig umyndiggjort i 1866 i følge skifteregistret for Idd og Marker. Foreldrene til Iver og Pernille er imidlertid vanskligere å lokalisere. Du finner en Amund Hansen som sønn på Stikle i 1801, han kan være far til Pernille. Moren hans het også Pernille. Du må nok gå til kirkebøkene for å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.