Gå til innhold
Arkivverket

[#6950] Gjengstø drev Nedre Ekle i Bratsberg


Gjest Roar Leander Moe
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Leander Moe

Bestefaren min Rørlegger Leander Jensen bodde på Ugla og var gift med Martha.Hvem var Martha? Var hun i slekt med de som drev Ner-Ekle under krigen 40-45. Senere flyttet de til et hus på øversia av riksveien.Der bodde Alfred (het Gjengstø tror jeg)og Netta ( rigtig navn kanskje Jonetta) Ole og Jon. Var Martha søster til Alfred eller Netta og kom de fra Halse i Romsdal.Alle detaljer om denne familien mottaes med stor takk. Hilsen Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Leander Moe

Takk for kjapp reaksjon. Leander Jensen var født i Buksnes Lofoten 1881. Jeg har funnet en Martha Gjengstø i 1900 tellingen for Halse i Rom f. 1898 men jeg vet ikke om det er henne. Ellers kan jeg bare tippe at Alfred er født etter 1900 da jeg ikke finner han i tellinga. Ole og Jon vet jeg ikke etternavnene på. Jeg føler meg sikker på at Alfred het Gjengstø men jeg vet ikke om Gjengstø fra Halse er blindspor. Det er allt jeg vet desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.