Gå til innhold
Arkivverket

[#6956] SVEN(D) KRISTIANSEN GULLI


Gjest Gitte J Martinsen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J Martinsen.

Hei.Prøver lykken igjen!Har fått så god hjelp før, så jeg prøver igjen.Denne gang gjelder det Sven (Kristiansen) Gulli f 1847 i Aas (Kroer). Han er sønn av Krisian Larsen f 1799-1800, giftet seg i 1842 med Anne Andreassen f 1817. Kristian døde i 1877 og Anne i 1851. Året før Kristian døde solgte han Gulli gård til sønnen Sven.Sven giftet seg 1874 med kusinen Amalie(a) Gustava f 1851 datter av Anders Andreassen Rød i Kroer.De fikk barna :1: Kristian f 1874 2: Anne Johanne f 1876 3: Anders f 1877 4: Valborg Elise f 1879 5: Ludvig Edvard f ? død 1880 6: Svend f 1882 7: Andreas f 1883Amalie Gustava døde i 1883. Sven giftet seg på nytt i 1896 med Karen Emilie Syversen f ca 1866, datter av Sivert Borgersen Vergedal i Hoff/Vestfold.Sven solgte i 1904 Gulli til Carl Saxebøl og dro til Østre Aker. Her døde han i 1906.Fikk han noen barn med Karen er mitt hodebry nå og hvor bodde de på Østre Aker. Kan noen hjelpe med videre på den grenen?Sven er forresten bror av Edvard Kristiansen f 1849 i Aas, som jeg har etterlyst før! mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Østre Aker, Mini 11 1895-1917 Konf. og døde 1895-1917. Vigde 1895-1917. vil sikkert gi deg innførsel for hans død, og da vil du få vite hvor han bodde. Be om innlån til biblioteket ditt! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J Martinsen.

Hei Laila.Dette Mini 11,er det mikrofilmet eller er det på fiche?Mitt lokale bibliotek og vårt bibliotek i kommunen, har ikke tilgang til slike hjelpemidler.Har du noen andre råd å gi meg på dette? Har du feks mulighet for å få sjekket dette for meg ?-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

De er på mikrofilm-kort. Jeg er såpass sjelden på RIksarkivet om dagen. Kanskje noen andre greier det? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J Martinsen.

Hallo.Tusen takk til deg Laila!Nå håper jeg noen kan hjelpe meg! Kan jo ta turen til Oslo selv, men det får bli senere.-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.