Gå til innhold
Arkivverket

[#6958] Noen som kjenner denne familien ?

Gjest Mary-Ann Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Mary-Ann Hersvik

Prøver en gang til, for supplerende opplysninger:Bornedrius Danielson, ved ekteskap oppført som f. 1826 i Ytre Holmedal. (kanksje ikke korrekt da han var omstreifende blikkenslager). Gift i 1862 med Anika M. Børresdtr. (foreldre omstreifere) f. ca. 1832 ett steds på Møre ?De reiste rundt hele Sogn & Fjordane, men holdt seg hovedsakelig i Ytre Holmedal. Hellevik, Bortheim, Dale, Elde etc. men også i Vik, Vangsnes. Er det noen som evt. har bygdebøker fra Holmefjord / Fjaler.. som kanskje kan se etter om det står noe omtalt der ?Er intressert i både evt. forfedre, tips om hvor jeg kan lete .. så vel som informasjon om deres barn og all etterslekt:Emanuel Olai Elde f. 1868 (Hellevik i Dalsfjord) gift i Bergen, skriver seg da som Olai Elde Berte Marie f. 1857 Daniel Oliver f. 1863 Edvard f. 1880 Helena f. 1870 Ingeborg 3 stk. f. 1860 – (1866) og (1873) Sara Amalie f. 1854 Gift med Lars Larsen Grov fra Gol, var også omstreifere.. (Deres etterkommere likeså)… Flere født i Vik og VikørenTakknemmelig for all hjelp, det minste lille tips. Med vennlig hilsen Mary-Ann Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen Mary-Ann! Jeg skal hjem til Norge i dag, og da skal jeg sjekke om den godeste Eilert Sundt kan ha nevnt noe i sine "tellinger" og "fortegnelser". Videre finner du et mer eksakt fødested på Anika Maria Børrestdatter der hun står oppført i 1900-tellingen. (Med sønn dennes familie i Ytre Holmedal). Du vil vel òg få en fødestedsopplysninge dersom du sjekker ut hva som står ved hennes dødsfall? (Om det var riktig kvinne jeg fant død i Bergen da...) Jeg har selv reisende i en inngiftet familiegren som har barn født og døpt i Vik og Vikøren. Ganske pussig, men de er nok av en helt annen slekt. Mange morgenhilsner Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei !Jeg har sett både på Elde, Hellevik og Bortheim men jeg kan ikke se de er omtalt her - skal lete litt grundigere - men med det navnet skal man jo finne det om det står der -MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei igjen! I Fjaler bok 2 finner jeg følgende: Dale gård 63 br.4 - Dalsøyra.( andre busitjarar under bruk 4) Daniel Oliver Bornedriusson f.1863 på Bortheim ( foreldre:Inderst Bornedrius Danielson gm Arnikke Marie Børresdatter) Daniel Oliver var blekkenslager gm Laura Emanuelsdatter f.1873 på Heggenes. Barn: 1. Borghild 1895 gm Alfred Fanebust -Bergen. 2. Agnes Marie f.1897 gm theodor Eilertsen. 3. Edvard Olai f.1899 blekkenslager d.1957. 4. Dagny f.1901 gm Peder Johansen -Bergen. 5. Dagmar Amanda f.1903 bosatt i Bergen. 6. Sara Amanda f.1908 g. Larsen - Bergen. 7. Daniel Oliver f.1910. 8. Klara Ingrid f.1912 g Fredriksen - Bergen. 9. Lorentz Olai f.1915. 10. Anna Emelia f.1919. Laura E. døde i 1936 Daniel Oliver døde i 1939.MVH, Gurli H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Svarer igjen ! På Myklebostad gård i Sogn og Fjordane bor : Berte Marie Bornedriusdatter født 1858 i Ytre Holmedal gift med Ole Johan Olsen født 1836 Hareim , og de har barnene Arnike Marie Olsen født 1877 Voss ,Fredrikke Olave Olsen født 1878 Davik ( olfot..),Bernhard Olai Olsen født 1883 Kinn , Josefine Amalie Olsen født 1886 Skodje , Magnus Andreas Olsen født 1888 Ytre Holmedal . Har kopier av orginalskjemaene fra FT 1891 i Eid og det er ut i fra disse opplysningene du får . De bor også sammen med min familie som jeg leter etter ( Kristoffer Mathias ). Håper dette var til hjelp !Marie Stephensen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary-Ann Hersvik

Tusen takk alle sammen.. Jeg er imponert over hvor mye og god hjelp man kan få her. På siden til LOR fant jeg en som også etterlyste Fam. Bornedriussen, dermed fikk vi på plass med etterslekt.Mvh. Mary-Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.