Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6958] Noen som kjenner denne familien ?

Recommended Posts

Gjest Mary-Ann Hersvik

Prøver en gang til, for supplerende opplysninger:Bornedrius Danielson, ved ekteskap oppført som f. 1826 i Ytre Holmedal. (kanksje ikke korrekt da han var omstreifende blikkenslager). Gift i 1862 med Anika M. Børresdtr. (foreldre omstreifere) f. ca. 1832 ett steds på Møre ?De reiste rundt hele Sogn & Fjordane, men holdt seg hovedsakelig i Ytre Holmedal. Hellevik, Bortheim, Dale, Elde etc. men også i Vik, Vangsnes. Er det noen som evt. har bygdebøker fra Holmefjord / Fjaler.. som kanskje kan se etter om det står noe omtalt der ?Er intressert i både evt. forfedre, tips om hvor jeg kan lete .. så vel som informasjon om deres barn og all etterslekt:Emanuel Olai Elde f. 1868 (Hellevik i Dalsfjord) gift i Bergen, skriver seg da som Olai Elde Berte Marie f. 1857 Daniel Oliver f. 1863 Edvard f. 1880 Helena f. 1870 Ingeborg 3 stk. f. 1860 – (1866) og (1873) Sara Amalie f. 1854 Gift med Lars Larsen Grov fra Gol, var også omstreifere.. (Deres etterkommere likeså)… Flere født i Vik og VikørenTakknemmelig for all hjelp, det minste lille tips. Med vennlig hilsen Mary-Ann Hersvik

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/92913-6958-noen-som-kjenner-denne-familien/
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen Mary-Ann! Jeg skal hjem til Norge i dag, og da skal jeg sjekke om den godeste Eilert Sundt kan ha nevnt noe i sine "tellinger" og "fortegnelser". Videre finner du et mer eksakt fødested på Anika Maria Børrestdatter der hun står oppført i 1900-tellingen. (Med sønn dennes familie i Ytre Holmedal). Du vil vel òg få en fødestedsopplysninge dersom du sjekker ut hva som står ved hennes dødsfall? (Om det var riktig kvinne jeg fant død i Bergen da...) Jeg har selv reisende i en inngiftet familiegren som har barn født og døpt i Vik og Vikøren. Ganske pussig, men de er nok av en helt annen slekt. Mange morgenhilsner Marius

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei igjen! I Fjaler bok 2 finner jeg følgende: Dale gård 63 br.4 - Dalsøyra.( andre busitjarar under bruk 4) Daniel Oliver Bornedriusson f.1863 på Bortheim ( foreldre:Inderst Bornedrius Danielson gm Arnikke Marie Børresdatter) Daniel Oliver var blekkenslager gm Laura Emanuelsdatter f.1873 på Heggenes. Barn: 1. Borghild 1895 gm Alfred Fanebust -Bergen. 2. Agnes Marie f.1897 gm theodor Eilertsen. 3. Edvard Olai f.1899 blekkenslager d.1957. 4. Dagny f.1901 gm Peder Johansen -Bergen. 5. Dagmar Amanda f.1903 bosatt i Bergen. 6. Sara Amanda f.1908 g. Larsen - Bergen. 7. Daniel Oliver f.1910. 8. Klara Ingrid f.1912 g Fredriksen - Bergen. 9. Lorentz Olai f.1915. 10. Anna Emelia f.1919. Laura E. døde i 1936 Daniel Oliver døde i 1939.MVH, Gurli H.

Gjest Marie Stephensen

Svarer igjen ! På Myklebostad gård i Sogn og Fjordane bor : Berte Marie Bornedriusdatter født 1858 i Ytre Holmedal gift med Ole Johan Olsen født 1836 Hareim , og de har barnene Arnike Marie Olsen født 1877 Voss ,Fredrikke Olave Olsen født 1878 Davik ( olfot..),Bernhard Olai Olsen født 1883 Kinn , Josefine Amalie Olsen født 1886 Skodje , Magnus Andreas Olsen født 1888 Ytre Holmedal . Har kopier av orginalskjemaene fra FT 1891 i Eid og det er ut i fra disse opplysningene du får . De bor også sammen med min familie som jeg leter etter ( Kristoffer Mathias ). Håper dette var til hjelp !Marie Stephensen .

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.