Gå til innhold
Arkivverket

[#6960] Trenger råd for Trondheim


Gjest Jan Tiller
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tiller

Jeg akter å tilbringe 14 dager I Trondheim I begynnelsen av Januar 2002 (vil bringe ullbukser!): Hvordan går jeg fram for å kunne få tilgang på kirkeböker for Vår Frue Kirke, Trondheim I perioden 1757-1862? Jeg vet du kan se dem på biblioteket, må de bestilles? Hvor lang tid I forveien må man bestille? Hvilket bibliotek kan jeg bruke? Jeg önsker også å se Hornemanns Stamtavler samt Trondhjems Rådstuerettsprotokoll fra 1750 til 1850, hvor kan jeg få tilgang på disse?Gode råd önskes Hilsen fra solfylte Australia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg tror nok du vil finne alt sammen hos Statsarkivet i Trondheim. For adresser og åpningstider: http://digitalarkivet.uib.no/sat/ Du kan sende dem en e-post (statsarkivet.trondheim@riksarkivaren.dep.no) og fortelle når du kommer og hva du ønsker å få se, så har de det klart til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Det går også an og komme til Folkebiblioteket i trondheim de har det meste og mye lengre åpningstider - de har to filmfremvisere - ta en telefon så er du sikker:-)MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

G'day !Dersom du har tenkt deg på biblioteket i Trondheim for å benytte leseapparatene der, kan det være en ide å bestille time, da bruk av apparatene er etterspurt av mange. Uten bestilt time kan de bli lenge å vente. Anbefaler Statsarkivet fremfor biblioteket av egen erfaring som tilreisende.Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Statsarkivet er sikkert fint - om man har dagen fri - for der stenges det tidlig - vet ikke om det er kopimaskin på de på Statarkivet - ihvertfall syntes jeg det er kjekt med kopimaskin på microleseren - som de da har på Folkebiblioteket, men som sagt over her - det er stor pågang så det er sikkert lurt og bestille tid:-)MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes Hornemanns Stamtavler i Trondheim? Jeg vet de finnes som bruksfilm (19 ruller mikrofilm) på Riksarkivet i Oslo, men føler meg ikke sikker på hvor originalene er. Er det noen som vet noe sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.