Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6960] Trenger råd for Trondheim

Recommended Posts

Gjest Jan Tiller

Jeg akter å tilbringe 14 dager I Trondheim I begynnelsen av Januar 2002 (vil bringe ullbukser!): Hvordan går jeg fram for å kunne få tilgang på kirkeböker for Vår Frue Kirke, Trondheim I perioden 1757-1862? Jeg vet du kan se dem på biblioteket, må de bestilles? Hvor lang tid I forveien må man bestille? Hvilket bibliotek kan jeg bruke? Jeg önsker også å se Hornemanns Stamtavler samt Trondhjems Rådstuerettsprotokoll fra 1750 til 1850, hvor kan jeg få tilgang på disse?Gode råd önskes Hilsen fra solfylte Australia

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/92915-6960-trenger-r%C3%A5d-for-trondheim/
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg tror nok du vil finne alt sammen hos Statsarkivet i Trondheim. For adresser og åpningstider: http://digitalarkivet.uib.no/sat/ Du kan sende dem en e-post (statsarkivet.trondheim@riksarkivaren.dep.no) og fortelle når du kommer og hva du ønsker å få se, så har de det klart til deg.

Gjest Kirsti Lyng Huse

G'day !Dersom du har tenkt deg på biblioteket i Trondheim for å benytte leseapparatene der, kan det være en ide å bestille time, da bruk av apparatene er etterspurt av mange. Uten bestilt time kan de bli lenge å vente. Anbefaler Statsarkivet fremfor biblioteket av egen erfaring som tilreisende.Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Gjest Gurli Heimsbakk

Statsarkivet er sikkert fint - om man har dagen fri - for der stenges det tidlig - vet ikke om det er kopimaskin på de på Statarkivet - ihvertfall syntes jeg det er kjekt med kopimaskin på microleseren - som de da har på Folkebiblioteket, men som sagt over her - det er stor pågang så det er sikkert lurt og bestille tid:-)MVH, Gurli

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.