Gå til innhold
Arkivverket

[#6962] Karen Dorothea Nuske/Muske/Müsche fra Bergen

Gjest Jens Westergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Westergaard

Hva heter damen egentlig - jeg har funnet 3 varianter? Foreldre? Når døde hun og hvor? Jeg har funnet endel i Døypte og Vigde i Bergen og litt hos mormonene o.a. Hun er født 22.10.1816 i Bergen, gift 4.3.1843 i Bergen med Skipscapt. Christian Westergaard, 2 barn: Carl Fredrich 11.12.1856 Bergen og Kristin i Arendal i 1859. Samme året 29.4.1859 giftet Christian seg påny i Arendal med Elisabeth Henriette Ebbell! Her er noe som ikke stemmer - kan noen løse knutene? Hilsen Jens Westergaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Faren Carl Frederich Nieske/Nuske født i Flensburg ca. 1781 ble gift i Bergen 1824 med S.M.Petersen. Da Karen D. gifter seg står det at mannen Westergaard var skipsreder og borger, og i fødselsreg. var Karen D. f. 22/11 1816 og foreldrene skipper Carl Fridrich Nieske og Eva Børs. Det ser jo ut som om de har flyttet til Arendal et sted mellom 56-59. Det er jo en mulighet for at hun døde ved fødselen til siste barnet, og hva skulle en sjømann gjøre med et nyfødt barn. Den eneste muligheten folk før hadde var vel å gifte seg på nytt så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Gjest Bjørn Davidsen

Karen Westergaard døydde 19. oktober 1857 i Arendal. Ho og C.W. hadde berre eit barn, sonen C.F., fødd i Bergen 11.12 1855! (ikkje 1856 - for det er dåpsåret). C.W. vart gift oppatt med E.H. Ebbel og fekk med henne dottera Kristin. C.W. døydde i Arendal 24. mai 1873. Kjelder for dette er dei skanna kyrkjebøkene for Arendal.Men eg skulle likt å veta kor det vart av Carl Fredrik, for eg finn han ikkje konfirmera i Arendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det ser ikkje ut til at eg får kontakt med den som kan hende kan løyse gåta. Men i følgje mormoner-basen skal fyren ha gifta seg i London 1879. Men eg har førebels ikkje tilgang inn i den basen. Er det tilrådeleg å prøve dette 14 dagars-tilbodet deira - utan å måtte hefte meir for det? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.