Gå til innhold
Arkivverket

[#6965] Hvor bodde de?

Gjest Lisbeth Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei!I tellingen 1900, har jeg en fam. som bor i Hedemarkensgade. Hvordan finner jeg hvor den samme fam. bor f.eks. i 1884, da deres første barn Axel Karsten Klemp ble født. Jeg var i arkivet i dag og lette i kirkebøkene for Grønland og G.Aker,men fant ham ikke. Tenkte det kunne være fint å vite hvor fam. bodde det året, kanskje det blir lettere å finne riktig bok.Hilsen Lisbeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Prøv Byarkivet i Maridalsveien 3 og let på adressebøker , de finnes for dette årstallet . De har også veldig mange kirkebøker på mikrofilm også som du da kan lete i samtidig .Marie Stephensen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Før Vålerengen Menighet ble opprettet i 1899 tilhørte Hedmarksgata Oslo Menighet/Gamlebyen.Marie har helt rett mht. Adressebøkene for Kristiania. Disse er årvisse fom. 1879 (mener jeg å¨huske) og laaangt fremover. Det finnes en folketelling for Kra. i 1883, den kan jo gi et godt spor (mulig for f.eks. vielsen). For 1883 har du jo da selvf. også adresseboken (du må se på den for 1884, som gir bildet for 1883)Det fine hadde selvsagt å få sett unge Klemp's konfirmasjon i f.eks. Oslo/Gamlebyen menighet, det er jo med stor sannsynlighet at familien bodde i fagre Hedmarksgata når han var 15-16 år. Mini8 for Oslo/Gamlebyen gir konf. 1891-1908.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Om jeg ikke husker feil hette en av mine gamle naboer Klemp i Enebakkveien 17 en eldre dame for 20 årsiden , kan tippe rundt 60 - 70 år da . Om du søker Byarkivet av nyere dato , og hennes barnebarn hette Trond Jakobsen . ( Tror han bor i Bergen nå ).Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei!Tusen takk for fine svar. Jeg må en ny tur til arkivet til uken, ser jeg..... Ja, det er sikkert riktig familie, de vokste opp på Vålerenga. Min oldefar var bror av Axel Karsten, han het Fritjof Jojatan Klemp og var født 18.feb. 1886. Han ble kaldt for Revoli og Reven, han flyttet senere til Rjukan. De hadde også flere brødre..Viktor Emanuel 1888....Hans Arthur 1890 og Ludvig Eugen 1892. To av min oldefar's sønner bodde også i Oslo... Fritjof og Willy. Jeg tar imot ALLE opplysninger om Klemp folk, med stor takk.Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei ! Håper dette kan hjelpe deg ! Jeg husket riktig ang familien Klemp på Vålerenga ! Du kan prøve å ringe Anne Karine Klemp , hun har tatt tilbake sitt pikenavn og står antagelig i telefonkatalogen , hvis ikke kan du si ifra så skal jeg være behjelpelig med å få tak i telefon nummeret til deg . Håper du kan få de opplysningene du trenger av henne .Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei Marie Stephensen ! Takk for opplysnigene, i telefonkatalogen er det to som heter Anne Karine Klemp, en i Sofienberggt. og en i Spektrumvn.... Jeg skal ringe dem. Vet du om det var to tvillingjenter som ble født i denne familien, og satt bort til Hadeland ?? Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.