Gå til innhold
Arkivverket

[#6976] Hvem var foreldrene til Andreas Nilsson Aarvold (F


Gjest Arnulf Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnulf Pedersen

Er det noen som vet hvem foreldrene til min oldefar, Andreas Nilsson Aarvold var. Han kan også ha brukt navnet Fjæren, siden min bestemor var født Bertha Marie Andreasdtr. Fjæren, 23. mars 1880. Hun ble gift i Bergen. Andreas var født 24.1.1839 på Arvål gård i Sogndal. Han var skomaker og bodde i Sogndalsfjæren sammen med konen Mari Kristensdotter. Det eneste jeg vet er at faren til Andreas ble kalt Gjerde Nils og var tambur, felespelar og spelemann i gjestebod. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Han ble født 24.01.1839 av foreldre Nils Johannessen og Karen Margretha Persdatter.De bodde i Sogndalsfjøra.De ble gift 29.10.1824.Nils ble født 05.03.1802 som uekte barn av Johannes Sjursen og Brita Johannesdatter.Karen ble født 18.05.1800 av foreldre Per Rasmussen og Anna Jonasdatter.De giftet seg 04.07.1793.Per var fra Elvagjeng i Sogndal og Anna fra Stedje.Alt dette og mere til kan du finne på Fylkesarkivet i Sign og Fjordane sine databaser.Du finner det under nyttige lenker her på Digitalarkivet. PS. Andreas og Mari giftet seg 05.01.1863.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.