Gå til innhold
Arkivverket

[#6989] Eidsvoll - Dytterud og Sæterdal - Trond Lunde

Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Kan du hjelpe meg? Ottar Nikolai Sæterdal f. 22.okt.1889 (iflg. familien, men ser ut til å stå 22.nov.1889 i kirkeboken for Langset sogn, Eidsvoll). Sønn av gårdbruker Nils Larsen (f. 1846) og Karen Halvorsdatter (f.1849). Er data om Nils og Karen lett tilgjengelig for deg? Nils ser ut til å stå med ny kone ved FT1900 på gården Dytterud og Sæterdal (eller heter gården Sætredal?). Vi vil gjerne vite hvor de er født og hvor de døde, evnt. når han giftet seg på nytt. Hvor i Eidsvoll ligger Dytterud og Sæterdal? Ottar står nemlig oppført som født på Minnesund i folketellingene for Oslo utover på 1900-tallet. Med vennlig hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Ingjerd. Jeg vil bare fortelle deg at jeg har kontakt med en dame i Usa som har mye om de stoff om de gårdene. Dersom du ønsker å komme i kontakt med henne kan du sende meg en mail. De er flere i Usa som forsker på disse familiene og Toftnes.msaarnes@online.no Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Jeg kan bekrefte at Ottar Nikolai er født 22.11.1889, døpt 01.01.1890 i Langset kirke. Foreldre: Nils Larsen Sø-Dytterud, f. 15.02. 1846, d. 1936 gm. Karen Petrine Halvorsdatter fra Nord-Dytterud, f. 04.01.1849, d. 29.03.1894 Nils ble gift 2. gang 03.01.1900 i Eidsvoll kirke med Marie Jonsdatter Bergstrøm fra Dokkenmoen, f. 18.11.1857. Seterdal og Dytterud tilhører Langset sogn, vestsida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.