Gå til innhold
Arkivverket

[#6996] Etterkommere etter Michael Julius Michaelsen, Vads

Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Min oldefar Michael Julius Michaelsen hadde mange barn som jeg gjerne vil vite mer om. Han hadde antagelig minst fire barn med sin første kone Anne Nicoline Dahl (Tromsø 1833 - Vadsø 1858). De ble gift 25.9.1851.Jeg har bare funnet følgende tre barn, mens han selv i et brev nevner at han måtte sette bort de tre småjentene da kona døde, så jeg savner minst en jente. Jeg har følgende:Anna Amalie f. 1853 i Vadsø (emigrerte 1880 til Minnesota) Marie Nicolone Frederikke f. 1854 i Vadsø (stor familie i Hedmark) Paul Mikael Julius f. ca. 1855 i Vadsø (jeg vet ingenting om ham)I neste ekteskap, 5.5.1865, har jeg notert mange barn med Petrine Pauline Christensen (1843-1883). Det yngste, min bestemor Gudrun Trine Magdalene ble adoptert bort da hennes mor døde da hun ble født. Av disse (antatte) barna i dette ekteskapet savner jeg info om:Otto Nathanael Michaelsen, (f. 1868) som jobbet som typograf i Oslo Richard Immanuel, (f ca 1870) som ble ansatt i skifteretten i Oslo Ester (f 1881) som emigrerte til Minnesota for å gifte seg i 1908. Hun fikk en sønn, men ble skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.