Gå til innhold
Arkivverket

[#7001] Eidsvoll. Wenger og Myrer

Gjest Erling Diesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Diesen

Jeg er på jakt etter dødsdatoene for Margrethe Børgersdatter Wenger, f. ca.1784 og Erik Olsen Myrer, f.1823. Kanskje Trond Lunde kan hjelpe med dette også? Erling Diesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Erling. Jeg har lest en del i Ullensaker bygdebok det er noen fra Wenger som flytter til Ullensaker, men dette vet du sikkert. En familie kjøpte en gård på Gystad ved Jessheim. Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Erling Diesen

Hei igjen Trond! Den Erik Olsen som jeg søker dødsdatoen for (og gjerne stedet), er "Ungkarl, Tjener Erik Olsen Myrer, f. 1823" som 8.9.1884 ble far til Indiana Kristiansdatters datter Ingeborg Emilie. I forbindelse med Ingeborgs konfirmasjon i 1898 er faren også oppgitt som "Tjener Erik Olsen Myrer". I folketellingene for Eidsvoll for 1875 og 1900 finner jeg ingen passende Erik Olsen. I 1865-tellingen finner jeg under Berger søndre "Erik Olsen, Tjenestekarl, enkemann(!), 43 år, født i Nannestad". Har du noen teori om det er denne Erik Olsen eller ham du nevner som er far til Ingeborg. Og hvor ble det av barnefaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.