Gå til innhold
Arkivverket

[#7008] Hansen Falch


Gjest Hans Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Digitalarkivet: begravede i Bergen 1668-1815Følgende brødre er registreret:16731-Mons Hansen Falch, Toldbetjent, 69 år, Gravlagt den 29.04.1786 StJ23904-Johannes Hansen Falch, Høker, 65 år, Adresse 21-124, Gravlagt den 01.07.1783 KK3817-Ole Hansen Falch, Høker, 49 år, Gravlagt den 19.11.1778 DKSpørgsmål: Findes der skiftebreve efter ovenstående ? Ville eventuelle skiftebreve indeholde oplysninger om deres forældres navne?Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg har ikke funnet foreldre, men jeg har funnet:Viet i Bergen:Moens Hansen Falch og Else Margareta Hansd. Sommer ungk. soldat p. i frop. Jun 03 1748 DKJohannes Hansen Falch og Inger Hermansd. ungk. under landmilitien demoiss. onsdag Jul 21 1751 DKMen dette hadde du kanskje fra før?Eventuelle skiftebrev kunne inneholde opplysninger om foreldrenes navn hvis foreldrene er i live, eller hvis du har flaks, men det er det sikkert andre som kan svare deg bedre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Falch

Hej Heidi! Tak for svar.Jeg kender godt navnene på ægtefælderne til Mons, Johannes og Ole. Men ægtefældernes forældre kender jeg ikke.Har du yderligere oplysninger, er jeg meget interesseret.Du skriver ” Eventuelle skiftebrev kunne inneholde opplysninger om foreldrenes navn hvis foreldrene er i live, eller hvis du har flaks, men det er det sikkert andre som kan svare deg bedre på! ”Det er sætningen ”eller hvis du har flaks” . Jeg kender ikke ordet – flaks ? Mvh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei HansOrdet flaks betyr også hvis du har lykken med deg eller du har hell med deg. Svenskene bruker ordet tur. Forstår du bedre nå. Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Ser du heter Falch med CH og leter etter Falch ! Leter selv etter en Christian Bertrand Falch født 1870 i Kristiania . Finner han i FT 1900 , boende i Bogstadvn 72 , og før det er det helt umulig å finne han . Vet ikke om dette har med din familie og gjøre , men det er verdt et forsøk og spørre .Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Falch

Først en tak til Gitte for forklaring på ordet flaks.Til Marie Jeg har ikke kendskab til en Christian Bertrand Falch født 1870 i Kristiania blandt min familie. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig. Mvh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.