Gå til innhold
Arkivverket

[#7010] Leonard A.Simonsen,New York

Gjest Anne-Lise  Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise  Mikalsen

Leonard A. Simonsen,født i Bergen 1898,reiste til Amerika i 20-årene,kjent?kunstmaler,hadde en sønn der.Jeg er interessert i ham,dels fordi han var min farmors fetter,dels fordi jeg har arvet et ganske bra portrett,Fransk soldat,malt av Simonsen i New York 1920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Dette ser ut til å være ham:LEONARD SIMONSENSSN 097-22-4487Residence: 10509 Brewster, Putnam, NYBorn 20 Jun 1898Last Benefit: 10509 Brewster, Putnam, NYDied Dec 1978Fra folkeregisteret (Social security index) USA.Leonard August Simonsen fikk "naturalization" papirer i New York state 12.9.1919. Da bodde han her: Mossier St., Greenwich, Conn.Han reiste først til sin onkel i USA i 1916 for å bli lakkerer, da var han malerlærling og bodde i Årstad:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=arkivverket/EMIBERG&variabel=0&postnr=85730&fulle=true&spraak=FSå>Lenke var han hjemme på besøk i Norge i 1922:Lenke ser ut som han kan ha giftet seg i Norge da, siden en person til reiser i "hans navn" (linjen under).Her er Leonard i Årstad 1900:Lenke faren Karl og moren Karen begge født i Bergen 1875, samt broren Karl, født 1894.Her er brorens dåp, som gir mer info om foreldrene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...
Gjest arne askildsen

Hei! Bare en aldri så liten kommentar fra en som er helt ny her i forumet. Leonard Simonsen var fetter til min far. Han var sønn til Karen Birgitte Simonsen. Bestefar til Leonard het Askild Knudsen, bodde i Damsgårdsvei nr.30. Askild døde i 1928. Askild Knudsen og Karen Martine Halvorsdatter hadde 11 barn. En av disse var Anne Marie Askildsdatter. Mvh.Arne Askildsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.