Gå til innhold
Arkivverket

[#7013] Mari Stenesdatter, f. 1797, Heidal

Gjest Trond Myrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrstad

Mari Stenesdatter f. 1797, bodde på Morken i Heidalen. Moren var Kari Andersdatter, f. 1781. I F1801 var Kari ugift og inderst på Slette i Heidalen. På Slette var det samtidig en skomaker, Stener Knudsen, f. 1777, som også var ugift. Kan dette være far til Mari ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest kai m kveum

Peder Jonsen Steinfinnsbøeie, f. 1765, g.m. Kari Knudsdtr., f. 1771. De hadde tre barn som er kjent for meg. 1. Jon Pedersen, f. 28/1-1791 2.Knud Pedersen, f. 3/7-1793 3. Anne Pedersdtr., dpt. 22/4-1796 Opplysningene om 2.: Knud Pedersen, f. 1793 har jeg nettopp mottatt fra Nordalarkivet i Vågå: Knud Pedersen f. 3/7-1793. Faddere: Østen Kiørn, Lars Kjørn, Peder Ryen, Anne Sveen, Rønnov Olsdtr. Kan ikke se han giftet seg, men han er koblet til flg. barn u/e: a. Fikk barn med Mari Stenersdtr., f.3/11-1821 Ole Knudsen. (SE FT 1865 Maarken) b. Fikk følgende barn u/e m. Ragnild Poulsdtr. Bjølstadeiet: 1. Marit Knudsdtr., f. 15/7-1818 2. Mari Knudsdtr., f. 22/6-1824, døde samme dag 3. Poul Knudsen, f. 8/4-1830, d. 5/3-1831 c. Knud fikk igjen barn u/e m. Mari Stenersdtr., se a. Mari Knudsdtr., f. 6/2-1831 Håper dette kan være av verdi for deg Godt Nytt År! kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Takk for opplysningene, Kai !Når jeg sammenligner opplysningene med opplysninger jeg har fått fra Aud Sandbu i Tema 7122, innlegg (12), er det noe som ikke stemmer. I det innlegget er dåpsdatoen til Knut (Knud) oppgitt til 30.6.1793, mens Knut iflg. opplysningene du har fra Nordalsarkivet er født 3.7.1793 .Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Dette rimer ikke helt, nei. Jeg har sjekket mine opplysninger gitt i tema 7122, og kirkeboka forteller at Peder Lillesæters dåpsbarn Knud ble døpt i Heidal kirke 5. søndag etter Trinitatis 1793. Ifølge kalenderprogrammet 'Dage' var denne søndagens dato 30. juni 1793. Kan det være noe feilregning i kalenderprogrammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai m kveum

Jeg har sjekket innlegget mot de skriftlige opplysningene mottatt fra Nordalsarkivet og kan bare si at avskriften er riktig. Har de skrevet feil, så har også jeg skrevet feil. Skal prøve å få sjekket det opp, men som dere vet, kan det ta litt tid. kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.