Gå til innhold
Arkivverket

[#7024] Ellen Marie Wigum, født i Oslo 1890


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Jeg trenger hjelp til å finne foreldrene til skuespillerine (Sofie)Ellen Marie Wigum, født Jahnsen i Kristiania 10.02.1890. Hun døde i Bergen i 1968. Mvh, Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke finne noen Ellen Jahns. i FT 1900 Kristiania. Kun 1 født i Fjære i Nedenes på Nedenes gård. Er du helt sikker på at hun er født i Oslo. Du vil nok finne noe om henne i leksikon om kunstnere e.lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Det er i leksikon for skuespillere jeg har funnet pikenavnet. Jeg har og prøvd å finne henne i folketellingen i 1900, uten å lykkes. Videre er hun nevnt født i Christiania under en folketelling for Bergen kommune i 1922. Mvh. Kenneth B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Det finnes en Elisabet Jansen i FT 1900 for Aker. Hun er født 1890 i Kristiania. Faren heter Klaus Jansen og er gartner og enkemann, født 1857 i Kristiania. Elisabet kan kanskje ha blitt til Ellen? Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg fant henne til slutt. Født 10/2 dpt. 11/5 1890 Oslo og Oslo hospital Sofie Ellen Marie. Foreldre: grave? Georg Paulsen Jansen f. 1855 og h Aagot Andrea Emilie f. Petersen f. 1864, Schweig.gd. 51, ekteviet 25/5 89 Johannes krk. Faddere: fru Ellen Petersen, frk. Ida Petersen, kontorsjef Ferdinand Ruud, grav..?Jon Jonsen, lods Jørgen Jansen.Gift 25/5 1889 Johannes krk. Georg Paulsen Jahnsen, handelsborger Kristiania, f. Skauger 1855, konf. 1870 Strømsø Drammen, far lods Jørgen Olaus Jahnsen; og Aagot Andrea Emilie Petersen, f. Kristiania 1864, konf. 1880 Johannes krk., far handelsborger Alexander Christian Møller Petersen. (Usikker Møller da ø en var dekket av annen skrift, Moller,Myller) I FT 1900 står faren som Georg Johnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.