Gå til innhold
Arkivverket

[#7028] Ole Petersen Carlman f.ca. 1702 Køping, Sverige

Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Ole Petersen Carlman født i Køping ca. 1702 fikk borgerbrev som mesterskredder 20.6.1737 i Bergen. Han ble gift 11.12.1737 med Anna Marie Westwout - benyttet da navnet Chalmand. Ved dåp av datter i 1738 var navnet Carlmand.Kan noen hjelpe meg med å finne hans forfedre ?Hilsen Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Odd Brede, Har Du prövat att efterlysa honom i Anbytarforum http://genealogi.aland.net/discus Köping ligger i Västmanland, så det är enklast att efterlysa honom under Landskap, Västmanland, Socknar, Köping, eller i en enkel Efterlysning direkt under Västmanland. Hans svenska namn bör ha varit Olof Pettersson (eller Petersson) Carlman (eller Karlman). Mvh, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Olle. Jeg har etterlyst han i Anbytarforum både under slekter og i landskap - Vastmannland. Dårlig respons så langt. Det ser ut til at dette forumet her er mer effektivt en Anbytarforum.Jeg har i tillegg sendt etterlysning direkte til slektsforskerforening i Køpingsområdet. Jeg venter fortsatt spent på en respons.Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Odd, Har kollat Köping i Anbytarforum. Ett av de forskningsområden som har låg aktivitet i forumet. Troligen är de forskare som finns ej datoranknutna. Kanske det lättaste vore att helt enkelt låna aktuell födelsebok och leta efter hans födelse. Födelseboken heter C:1, omfattar 1688 - 1712, och har följande beställningsnummer: 115717 . Vet ej hur det fungerar hos er, men jag har kunnat låna Norska mikrokort genom mitt lokala bibliotek. Tänk om det är samma för er. God Jul och Lycka till, OllePS. Uppgifterna om källan ovan fann jag på:Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...

Hei!Jeg løfter fram denne saken igjen. Jeg har ennå ikke vært i stand til å oppspore opphavet til Ole. Skulle noen sitte på opplysninger, ville jeg være svært takknemlig.Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.