Gå til innhold
Arkivverket

[#7038] Susanne Wolseth, FT Tromsø 1865

Gjest Lena Suhr Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Suhr Svendsen

Jeg har i folketellinga for Tromsø i 1865 funnet enken Susanne Wolseth f. 1800 i Danmark. Hun bor da hos Johan Erik Johannesen.Jeg lurer nå på om hun kan være den Susanne som jeg leter etter? "Min" Susanne er født Suhr og gift i 1822 i Alta med Jacob Diedrik Walseth.Hun oppgis å være 3 år i FT i Danmark i 1801 så det er jo ganske nære. Walseth kan jo også fort bli Wolseth for der er endel feil i folketellingene både når det gjelder navn og alder. Hvordan finne ut om det er den rette Susanne og har hun fått noen barn her? Fant en Bergendine/Berntine f. Valseth (1824) i FT over Tromsø, kan hun være Susannes datter? Vanskelig å finne ut av fordi dåpsreg. over Troms har dårlig "dekning" på nettet.Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut av dette. Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Har du sett denne karen:Lenke Walseth, 72 år, enkemann på Qvatningen i Overhalla, Nord-Trøndelag. Født i Trondheim. Passer det med alderen på Jacob Diderik som ble gift i 1822 i Alta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Suhr Svendsen

Han hadde jeg ikke sett men dersom det skulle være rett mann vil det utelukke Susanna i Tromsø, de står begge oppført som enke/enkemann.Det som kompliserer det hele er at det finnes flere Jacob Diedrik/ Jacob/ Diedrik Walseth og det blir umulig for meg å finne ut av så lenge jeg ikke vet hvor eller når min Jacob er født. Det virker som de fleste Walseth bodde i Trøndelag så slekten stammer nok derfra, alikevel vil jeg holde en knapp på at det var Susanna som var enke og at "min" Jacob var død i 1865 (De giftet seg i Hammerfest og ikke Alta som jeg skrev tidl.) Tror ikke det lar seg avklare uten å se i kirkebøker, folketellinger blir for usikre. Takk for opplysningen iallefall! Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Når er din Jacob Diderik født?Fant forresten denne Susanne på Family Search: Susanne SUHR, f. 26 Nov 1797, DanmarkForeldre: Niels Christoph SUHR og Engel Kirstine STEENBERGMen det hadde du kanskje?Og at bryllupet sto med Jacob Diderich VALSET, 3 Nov 1822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Suhr Svendsen

Jeg vet som tidl. skrevet ikke når Jacob D. ble født, jeg har funnet bryllupsdatoen på familysearch jeg også. Fødselsdatoen på Susanne hadde jeg ikke så takk for den! Det er riktig at det er Niels Chr. Suhr som er faren. Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.