Gå til innhold
Arkivverket

[#7049] Tolkning av micro-film - Fredrikshald 1808


Gjest Lars Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Jørgensen

Ja, så har jeg gått til det skritt å skaffe microfilm-leser, samt microfilm-kort fra Riksarkivet, men DET ER IKKE LETT (vanskelig å lese de negativer jeg har mottat)!Har store problemer med å tolke Halden MINI I2 kort 5/7, døpte år 1808 nr. 74. Leser at det står Ole Christian, men klarer ikke stort mer. Leter faktisk etter en Ole Christian som skal være født rundt 1808. Hvis etternavnet er Langerød (som det kan se ut til at det står faktisk), så har jeg et treff, tror jeg.Noen som kan hjelpe her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Wilhelmsen

Er du sikker på at du har oppgitt riktig år og nummer. Barnet som er døpt som nr.74 i 1808 står innført som Johanne Christine. Jeg har den aktuelle filmen, men den er ikke god å lese, så jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg selv om du har riktig nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Wilhelmsen

Denne var ikke lett, men vi tyder det til at som far står det Johannes Fredrik won Hals?? og som mor Mette Maria født Gløersen. Det kan jo bli morro å se om noen sier i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.