Gå til innhold
Arkivverket

[#7070] Ole Andersen f.1898 Bremanger/Kalvåg

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg oppdaget nettopp noe spennende.Min oldemor på farssiden ble enke i 1887.Hun satt da igjen med fire barn født mellom 1877 og 1886.Jeg finner henne som enke på Kalvåg/Frøjen i Bremanger i 1900 med sin sønn Mathias født i 1886.Men der står også at hun har sin sønn Ole Andersen f.1898 hos seg.(To av jentene var på den tiden i Bergen , mens en sønn var tjenestegutt hos Ingeborgs familie i Davik)Dersom noen har tilgang til kirkebøkene for Bremanger , er jeg svært interessert i opplyslinger vedr. fødselen til denne hittil ukjente Ole Andersen i 1898. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg håper fortsatt noen med tilgang til kirkebøkene for Bremanger kan hjelpe meg her.I 1900 tellingen på Kalvåg/Frøjen står han oppført som Olaf Andersen f.1898.Jeg vet heller ikke om min oldemor Ingeborg Jørgensdatter giftet seg på nytt etter at første ektemannen døde i 1887.I så fall må hun jo ha rukket å bli enke på nytt mellom 1898 og tellingen i 1900.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.