Gå til innhold
Arkivverket

[#7073] Spørsmål til Tor Kvien, Langhus


Gjest Frank Gerald Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Gerald Lien

Jeg søker opplysninger om familien Astad, hvilket du omtalte i ditt innlegg 01.09.2001. I Mandtall for Molde 1913 omtales; Johan Astad f. 1871, brannkonstabel og hustru Anna Astad f. 1869. I Folketelling 1900 for Bolsø omtales; Budeie Randi Astad f. 1861 i Øre Rom nå i tjeneste på Gnr. 35 Aarønes. Kjenner du til disse, og eventuelt deres forfedre og etterkommere? jeg er takknemelig om du har anledning til å hjelpe meg.Med vennlig hilsen Frank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tor Kvien

Hallo, Frank.Jeg kjenner desverre ikke til de personene du spør etter. "Min" Astad er Nils Olsen Astad, f. 1826 på Øre i Gjemnes og gift på Averøya på Klubben på Røssand i Bremsnes. Din Astad er tydeligvis fra samme sted, men pt. ser det ikke ut til å være tilgjengelige kilder på internett for gården Astad. Inntil videre er vi nok henvist til å bla i skriftlige kilder på Riksarkivet hvis ikke noen andre har opplysninger. De nevnte personer på Averøya tok navn etter gårdene hvor de bosatte seg.mvh. Tor Kvien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jeg fant forresten disse personene her på Digitalarkivet under folketellingen for 1900 under Møre og Romsdal, Aure, Astad. Her er en Johan som ser ut til å passe med den du søker etter. Siden jeg har brukt "klipp og lim" direkte fra basen får du tilgi om det blir litt rotete:Arnt Eriksen m b Hf g Gaardbruger & Fisker 1854Elen Larsdatter k b Hm g Gaardmandskone 1854 Gimnæs RomLars Arntsen m b S ug Jordbrugsarbeide 1884 T N SAlbert Rangvald Arntsen m b S ug Jordbrugsarbeide 1887 T N SGerhard Alfred Arntsen m b S ug 1891 T N SArne Arntsen m b S ug 1893 T N SJohan Arntsen m b S ug 1895 T N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.