Gå til innhold
Arkivverket

[#7079] Elling Nielsen Nore- Nordre Odland.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Jeg er på søk etter Elling Nielsen Nordre Odland, i Meland (Hordaland) sin far og eventuelle mor. Jeg vet at Elling sin far heitte Niels Ellingsen. Elling er døpt 3.febr. 1727. Elling kalles både for Odland og Aadland. I en slektsbok jeg har fått låne, sies det at Elling sin mor hette Sisele, det er ting som tyder på at hun kommer fra Qvidsten i Manger. Er det noen som kan gi meg noen eksakte data for Niels og Sisele? MVH. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Johan Ludvig Kvamme

Bygdebok for Meland, Mellom bakkar og berg sier: Nils Ellingsson f.kr. 1691, d.1757 på Nordre Ådland,bnr. 3. Truleg var Nils frå Kviste i Radøy. Ein Nils Ellingson var barn i eine brukarfamilien der i 1701, og ved alle fødslene her på Ådland var det med fadrar frå Kviste. Kopna hans heitte truleg Sissel f.kr. 1692, d. 1756 på Nordre Ådland. Deres sønn Elling Nilsson f.1727 på Nordre Ådland, d. 1797 på Ådland var neste brukar. Han ble gift 1750 med Marta Olsdotter f.kr. 1731 på Øvre Tveiten i Lindås, d. 1804 på Nordre Ådland.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.