Gå til innhold
Arkivverket

[#7093] Aremark, Berg og Halden - Husmannsslekter

Gjest Are S. Gustavsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Er det andre som forsker på slekter i Aremark og Berg i perioden ca. 1750-1850, vel forsåvidt også før dette. Jeg kommer inn på flere husmannsslekter i Aremark, hvor jeg tidligere i år også fant en forbindelse til gården Bjerkebekk (Truls Eriksson og Mari Olsdotter ca. 1750-1780).En av flere gåter er også den Jens Olsson som i folketellingen 1865 var bosatt på plassen Elveby under gården Nedre Haug. Ifølge tellingen skal han være født omlag 1802 i Halden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Arne,Jeg takker for innspillet. Men før jeg kan undersøke alle disse kandidatene, må jeg finne vielsesinnførselen for Jens Olsson og Mari Nilsdotter. De er oppført med barn i Aremark fra 1833, men det har ikke vært mulig for meg å finne ut når de inngår ekteskap.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Magne Godberg

Hei, jeg forsker på noen slekter i Aremark og Berg i det aktuelle tidsrommet. Kanskje du kjenner noen av disse navnene?Amund Hansen og foreldre Hans Andersen og Berte Andersdatter. Disse var fra AremarkAmund Hansen var gift med Malene Torgersdatter. Hennes foreldre var Torger Amundsen og Marie Johannesdatter. Disse var fra Berg.Hilsen Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.