Gå til innhold
Arkivverket

[#7101] Foreldre til Jon Trondsen Tynnøl ?

Gjest Trond Myrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrstad

Jeg finner to forskjellige mødre til Jon Trondsen Tynnøl (1515-1572). Begge kildene oppgir Trond Eindridson Tynnøl (ca. 1475-ca1535) som far, mens mødrene er hhv. Åse Guttormsdatter Bratt (ca. 1480 -) og Gunhild Trondsdatter Valbjør (ca. 1475 -). Hvem er den riktige mora ? (I Gendex er Jon Trondsen Tynnøl registrert flere ganger, og med begge mødrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg tror det er uvisst hvilke barn som hørte til hvilke koner til Trond Eindridsson Tynnøl. Jeg har selv ikke ført opp noen mor til hans sønn Eirik, som jeg selv stammer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg har ført opp kona til Eirik som Tora Eysteinsdtr. (Øysteinsdtr.) Bratt (f. omkr. 1525, d. ca. 1606). Jeg stammer fra deres sønn Trond Valbjørg.Om Tora, se min hjemmeside under Simen Pedersen Olstads aner, nr. 1357.http://hjem.sol.no/svbjornd/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Beklager, her var jeg litt for kjapp... Du har selvsagt rett i at kona til Eirik var Tora. Den Gyda jeg mente var gift med barnebarnet til Trond E. Tynnøl; Eirik Jonsen Tynnøl. (Jeg har to av barna til Trond E. Tynnøl, Eirik T. Tynnøl og Jon T. Tynnøl som mine aner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.