Gå til innhold
Arkivverket

[#7113] Kristine Augusta Andersen - født på Træna.


Gjest Arne Solås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Den 05. 11. 1910 giftet Johan Georg Steffensen seg med Kristine Augusta Andersen, født 1887 på "Trænen". Finnes det noen med tilgang på kirkebokinnførslene derfra, som kan gi opplysning om hvem hennes foreldre var, om bosted osv. Jeg finner ikke noen i FT. 1900 som riktig passer. Det er mulig at hennes fars navn var Ole Andersen, og av yrke var baker. Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Takk for svar, Ketil. Jeg kjenner til denne Kristine A Antonsdatter, som jeg også har tenkt meg kunne være en kandidat, som du skriver, hvis navnet ved giftermålet er feilinnført. Det er også en av grunnene til mitt spørsmål, - å få klarhet i om det kunne være andre med navn Kristine Augusta født rundt årstallet som er innført, og som kanskje forlot Træna før 1900 ? Ekteskapet ble forøvrig inngått i Bergen, hvor de også bosatte seg. Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.