Gå til innhold
Arkivverket

[#7120] Noen som har tilgang til kirkeboka for Hole

Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei lurer på om noen kan ta en titt i kirkeboka for meg.Lurer på om Martin født 1892 og Ingvald Hafnor født 1890-91.Jeg ønsker og få bekreftet om foreldrene er Ole Christiansen og Jørgine M.Hafnor Han født i Hole i 12/2-1870 og hun i Norderhov 08 september 1869.Begge foreldrene med barna som nevnt emigrerte i 1893 og 1894 og kun min oldemor ble igjen her hjemme hos sine b.foreldre. Håper noen kan hjelpe. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Født Hole Ingval 22/3 - 17/5 1891. Foreldre: selveiersønn (hjelper faren) Ole Kristiansen f. 1870 og Jørgine Kirstine Madsdt. Havnor.Født Hole Martin 23/7 - 8/10 1893. Foreldre: jenb.arb. (i Amerika) Ole Kristiansen f. 1870 og Jørgine Kristine Madsdt. f. 1869 Havnnor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Berit.Tusen Hjertlig takk for hjelpen.Nå blir det enklere og søke på disse barna i Usa.Faren Ole døde i Usa etter kort tid av tyfusfeber og Jørgine giftet seg på nytt og døde visst nok i 1942.Nok en gang Tusen hjertlig takk. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jørgine/Georgine har jeg sett i kirkebøker her til lands også. Ved første øyekast forvirrende, men det er opprinnelig samme navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg prøver nå for og se om jeg kan finne foreldrene til Ole.Deres navn er Kristian Olsen Hafnor og Inger Marie Nielsdatter.Han født i 1845 i Hole og hun er født 10 Mai 1841 i Norderhov.Har tidligere lett etter hans fødsel for og komme meg bakover uten resultat.Håper noen kan hjelpe. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har gått litt videre bakover i krk.bøkene for Hole: Gift 7/6? 1889 Ole Kristensen, selveiersønn .. hos faren, f. 1870 Helgeland, far selveier Kristian Olsen; og Jørgine Kristine Madsdt., f. 1869 Norderhov, far tømmermann Mads Hansen. Forlovere Kristian Olsen Havnor og Ingebret Olsen Helgeland.Født 16/2 1870 Ole, foreldre hm. Christian Olsen og h. Inger Marie Nilsdt. på Helgelands eie.Gift 28/6 1867 ungk. Christian Olsen, Heieren eie?, 23 år, far hm. Ole Knudsen; og pike Inger Marie Nielsdt. 26 år, Helgeland, far hmd. Niels Iversen. Forlovere Iver Nielsen og Engebret Olsen Helgeland.Gården Helgeland går igjen her. Jeg har gått ut fra at du er sikker på at Kristian Olsen og Inger Marie Nielsdt. er de rette foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Fant denne Christian Olsen i Hole (på Familysearch). Jeg fant ham først som konfirmant i 1857 i Klokkerbok 11 for Hole, som jeg tilfeldigvis hadde hjemme nå. Christian Sex: M Event(s): Birth: 04 Nov 1844 Place: Christening: 08 Dec 1844 Place: Hole, Buskerud, Norway Parents: Father: Ole KNUDSEN Mother: Randi BORGERSDR Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei igjen. Norderhov kirkebok nr. 10, døpte 1841 nr. 222. Født: 16. Mai Døbt 14de Juli Nhoug. Inger Marie. Forældre: Hmd. Nils Iversen Heen. Hustru Berthe Marie Olsd. Faddere. Ingeborg Andersd. Heenseie, Olea Olsd. M?seie, Ole Ols. Heenseie, Asle Olsen Heenseie, Helge Helgesen Semmeneie.Det er bare denne Inger Marie Nilsdatter som er født i Norderhov i 1841. Det står ganske tydelig at hun er født 16. mai. Gårdene Heen og Semmen ligger i Ådal.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei. Til Berit tusen hjertlig takk dette er de rette personene.Jeg er sikker på at de er de rette foreldrene men jeg vet ikke om flere barn av dem.Til Laila jeg må bare si tusen takk til deg også dette er jo nydelig det dere har gjort nå.Ja de opplysningen om Inger Marie stemmer med mine hun er døpt i Norderhov og født i Valdresstøa i Ådal.Hun hadde også en eldre og en yngre søster (karen f.22/10-1839 døpt i N.Hov 26/12-1839 og Olva Nielsd.f 1853 i Hole. Det stemmer det med at gården Helgeland går igjen, men rundt år 1900 flytter dem til gården Løkken senere Hafnorhagen i Hole.Nok en gang tusen takk for hjelpen. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei igjen.Til Laila er du sikker på at det står 1857 på Kristian olsen som konfirmant,12 år er ikke det litt i det yngste laget og være konfirmant ???.Står det hvor han bodde ved konfirmasjonen.Et spørmål til dåpen til Inger Marie skrev du 14 Juli er du sikker,i mine notater står det 17 juli. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Til Bjørn. Det ser ved første øyekast ut som det står 1857, men det skal nok være 1859, for boka starter jo i det året. Beklager at jeg ikke var nøyaktig nok. Jeg er ikke sikker på fødselsstedet, men det kan være Stixrudeie. I så fall er det på Tyristrand.Altså: Klokkerbok 11 for Hole: konfirmerede 1859 den 2den October. Nr. 2. Christian Olsen. Fødselsdato: 1844 Novbr. 4. Fødselssted: ? rudeie. Forældrenes Navne: Ole Knudsen og Maren Borgersd.Hei, nå fant jeg konfirmasjonen til søsteren: Klokkerbok 11 for Hole: konfirmerede 1862 den 12 October. Nr. 10 Berte Marie. Fødselsdato: 1848 Januar 10. Fødested: Stixrud. Forældrenes Navne: Ole Knudsen og Maren Borgersd.Når det gjelder Inger Maries dåp, står det at hun er døpt ”14 Juli”. Dåpsbarnet like foran og de seks neste etter Inger Marie er døpt 18. juli, som var en søndag. Familysearch har også 14. juli.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hjertlig takk nok en gang.Står det at moren het Maren Borgersd.Ifg. du skrev i går fra famelysearch het hun Randi,men man skal vel ikke være helt trygg på det med navn hos mormonene vel !. Takk nok en gang Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Nå er jeg litt forskrekket over meg selv! Så mye rart har jeg visst ikke gjort før. Randi er riktig. Jeg har influensa med feber, det er min eneste unnskyldning! Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.