Gjest Roy Løvaas Skrevet Desember 8, 2001 Del Skrevet Desember 8, 2001 Kan noen hjelpe med foreldrene til følgendeLars Michelsen Toftevog født ca 1773 død 7/9-1850 Brite Olsdatter født ca 1777 Disse to giftet seg 8/7-1806 Michel Nielsen Villanger født 1782 død 22/9-1848Roy Løvaas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Olav Gatland Skrevet Desember 8, 2001 Del Skrevet Desember 8, 2001 Hei. Finner en Michel Nilsen f.21/7-1782 Marøen foreldre er Nils Michelsen og Ane Johannesdtr.På Landsvik finner jeg en Lars Michelsen f.1/9-1779.Foreldre Michel Larsen og Kari Olsdtr.Olav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore Turøy Skrevet Desember 8, 2001 Del Skrevet Desember 8, 2001 Hei!Lars Mikkelsen kom truleg frå Aase i Fjell. Då han gifta seg med Brite Olsdatter i 1806 står det at han var enkemann og var frå garden Aase.Under vigde i Sund finn vi at drengen Lars Mikkelsen Aase gifta seg i 1802 med Lene Andersdatter Anglevik. Fyrste kona har truleg døydd ganske tidleg og enkjemannen Lars Mikkelsen Aase gifta seg opp att med ho Brite i 1806. Kven som var foreldra til Lars veit eg ikkje, men eg kan prøve å finna ut av det på mandag dersom ikkje nokon andre sit med tilgang til kyrkjeboka og kan slå opp.Om Brite Olsdatter står det at ho var født på Skjold. Det er ei grend nørst i Øygarden, i nærleiken av Tjelstø. Under døypte i Manger finn du henne døypt den 02. juni 1776. Foreldra heitte Ole Andbjørnsen og Siri Fredriksdatter.Tore Turøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen Skrevet Desember 8, 2001 Del Skrevet Desember 8, 2001 Da er det vel den samme Lars Mikkelsen som er tjener på Kobbeltvedt i Fjell i 1801.På Aase i 1801 bor matmor Kari Larsdtr. på 59 år, hun er enke første gang, og har sønnen Anders Michelsen på 20 boende hos seg.I 1774 gifter ungkar Michel Andersen Syltøen seg med Kari Larsdtr. Syltøen.Navnemessig er jo dette fortreffelig! Skal jeg anta litt til, vil jeg tro at det er Kari Larsdtr. som er linken til Aase, og at Brithe eller Anders som står like over henne i folketellingen er søster eller bror av henne... Men det vil jo kirkebøker gi svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts