Gå til innhold
Arkivverket

[#7170] Kvinnheras, Netland.


Gjest Øystein Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Andersen

Jeg søkker opplysninger om Ingema(o)r Andersson f.1798 på Netland han var søn av Anders Larsson,1774-1829 han var gift med Elisaber Ingermarsdatter. Jeg ønsker også opplysninger om hans mor hvor kom hun fra?????.PÅ forhånd takk.Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Da Ingemor ble født på Indre Netland står moren oppført som Lisbeth Ingemorsdtr. Når hun gifter seg med Anders Larsen i Kvinnherad 05 Jul 1795, kalles hun Elisabeth. I folketellingen 1801 er hun 32 år gammel.Jeg finner Elisabeth døpt 14 Nov 1769, datter av Ingemar Jonsen Røraaen og Christi Thomasdtr. g. 2 Jul 1747. Christi (74) er enke på Røraan i Ølve i 1801 og bor hos sønnen Jon Ingemorsen (42).Ingemor og Christi har også barna: Elj f. 1748, Elisabeth 1. f. 1751, Marite f. 1754 (til Skarvatun), Anna 1. f. 1756, Anna 2. f. 1762, Christj f. 1765 (til Huse), Elisabeth 2. f. 1768. Og sønnen Jon er vel født ca. 1760, ifølge folketellingen.Ingemor Jonsen ser ut til å være fra Store Dale døpt 16 Apr 1701, sønn av Jon Erichsen og Maritte Thomasen.Jeg vil tro at Christi Thomasdatters foreldre er Thomas, selvfølgelig, og Eli(sabeth), kanskje fra Røraan. Ikke umulig at Hans f. 1725 (sønn av Tomis Hansen) og Lisbeth f. ca. 1731 på Hiorteland er hennes søsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.