Gå til innhold
Arkivverket

[#7173] Margrete K. Thomasdtr. Undal gift 29.8.1828, Krist


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Johannes Irgens Krogh gifter seg med Margrete Kirstine Thomasdtr. Undal 29.8.1828 i Kristiansand. Har noen tilgang til kirkebok, slik at de kan bistå med alderen på disse, og hvem de evt. var barn av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg var innom arkivet i Kr.sand i dag. Johannes var 57 år, fra Kristiansand, sønn til bager Morten Matias Krog, Margrete Kirstine var 37 år, fra Mandal, datter til skomager Tomas Undal.Johannes i FT 1801I 1802 får han ein sønn som blir oppkalt etter farfar, etter det eg finn i LDS IGI:Morten Mathias Birth: 07 Aug 1802 Christening: 14 Aug 1802 Place: Kristiansand, Vest-Agder, Norway Father: Johannes IRGENS KROGH Mother: Margrethe Rebkke BRUCHE Fiche Number: 127313 Margrete var døpt som: Grethe Kirstine Christening: 04 Nov 1787 Mandal Father: Thomas OLSEN Mother: Inger REJERSDR Fiche Number: 127388FT 1801Faren var frå Undal (side 349 i Holum bygdebok) og mora var frå Auster-Vådne (side 201).Gunder Hansen Undal (1759-1822) var søskenbarn til Tomas Olsen, og blei også skomaker i Mandal. Han er min tt-oldefar rett opp på farsida.Syvert Olsen Undal, f. 1760, var bror til Tomas. Han er min ttt-oldfar på bestemors side.Og så har eg ei tredje slektslinje som eg er i stuss om: Anne Tomasdatter Jåbekk, f. 1785/86, er mi tt-oldemor på bestemors side. Er ho søskenbarn til (Mar)grete Kirstine, eller er ho ei "uekte" halvsøster?Eg har nemlig dette fra LDS IGI: Anne Christening: 17 Apr 1785 Mandal Father: Thomas TORGIESEN Mother: Birthe REJERSDR Fiche Number: 127388Anne Christening: 25 Jun 1786 Mandal Father: Thomas TORGIESEN Mother: Inger REJERSDR Fiche Number: 127388Grethe Kirstine Christening: 04 Nov 1787 Mandal Father: Thomas OLSEN Mother: Inger REJERSDR Fiche Number: 127388Gunluv Christening: 17 May 1792 Mandal Father: Thommas THORGIESEN Mother: Berthe REJERSDR Fiche Number: 127388Anne Tomasdatter i FT 1801Og dette rakk eg ikkje å få sjekka på arkivet i dag -. Eg får vente til neste bytur, - eller kanskje andre kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirkebok Kristiansand: Gift 29/8 1828 bager og enkem. Johannes Iregens Krog, fødsel/oppholdssted Christiansund 57 år, far bager Morten mathias Krog; -og Margrete Kirstine Thomasdt. Undal, enke etter båtsmann Andreas Dosante Domingo Ballade,- f. Mandal og 27 år far skomaker Thomas Undal.Attest 24/11 1824 etter hans avdøde kone Else Margrete, og jeg tror attest etter hennes avdøde mann av 9/10 1827. (Det var så liten skrift.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Berit er nok meir skriftkyndig enn eg er, - eg greidde ikkje å tolke etterskrifta og attestane.Men alderen til (Mar)grete Kirstine i 1828 må ha vore 37 år eller vel så det, for ho gifta seg første gang i 1811 etter det eg fant i LDS IGI:Grethe Kirstine THOMASDRSpouse: Domingo Andrea Dosante BALLADE Marriage: 13 Apr 1811 Place: Kristiansand, Vest-Agder, Norway Batch Number: M424723 Source Dates: 1776 - 1818 Film or Fiche Number: 127314 Collection Details: Kristiansand; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.