Gå til innhold
Arkivverket

[#7186] Johan Tobias og Pernille Julie på Sandvik, Brønnøy

Gjest Terje Kolbeinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Kolbeinsen

Jeg prøver igjen å få hjelp til en anelenke i Brønnøy. Johan Tobias Olsen og Pernille Julie Olsdtr bodde først på Andalen, men flytta seinere til Sandvik. De gifta seg 19.06.1870 på Vevelstad Problemet mitt er at det synes som om foreldrene faller mellom tellingene i 1801 og 1865. Det kan se ut som Johan er tjener på gården Bø i 1865, og det er ikke utenkelig, at det er en eldre bror som driver gardenpå den tida. I så tilfelle er mora deira i live, men altså for ung til å vise i 1801Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

I folketellingen 1865 bor Johan T. født 1846 sammen med foreldre på Andalen. I 1875 er han gift med Pernille J. født 1847. I 1865 bor også Pernille hjemme på Andalen sammen med foreldramvh morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kolbeinsen

Dette var nesten for flaut, Morten.Jeg burde absolutt sett dette mulige slektsforholdet, men det er mulig jeg har sett meg blind på 1900 tellingen, som angir fødseldato på Pernille til 1955.En kan vel heller ikke se bort fra, at den Ole Haagensen på Sandvik (både i 1865 og 75) er en eldre bror av Pernille?Takk igjen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
Gjest Margaret Miller

Pernille f. 1847 d. 1904, dtr. av Ole Pedersen og Ingeborg Marie Larsdtr. Andalen. Johan Tobias f. 1846 d. 1889, sønn av hsm. Ole Henrik Larsen (1819-1884) og Stephina Marie Haagensdtr. Sandvika Brønnøy. Stephina f. 1819 d. 1902 Saetereng Foldereid NT hos sønnen Lorents. For barn til Johan Tobias, vet du da døde dtr. Laura Oline f. 1872 og hva ble av dtr. Thora Eugenia f. 1888? Ogsaa Sanna Henriette f. 1874 reiste til Amerika. Vet mer om henne? Skriv med med svar eller videre spørsmaal: margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.