Gå til innhold
Arkivverket

[#7191] Fattigvesenet i Trondheim, 1854


Gjest Harald Bunes
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Bunes

Anna Petrine Pedersdatter ble født i Trondheim Tugthus i mai 1854. Mor var Elen Maria Corneliusdatter. Anna ble tatt fra Elen og plassert hos fosterforeldre, "skikkelige folk her i byen." Jeg lter etter fosterforldrene. Hvor kan jeg finne navnet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Anna Petrine reiste hjem til Moskenes i Lofoten sammen med sin mor i 1862. Moren ble da løslatt fra Tugthuset. Siden bodde Anna hele sitt liv i Lofoten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Brita Bjølgerud

Hei Harald. Plutselig får jeg se et spørsmål om min oldemor. Dette er spennende.Jeg gleder meg til å se eventuelle svar. Vet du hvem som er oppført som far? Kanskje vi er i slekt? Hilsen Ann Brita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Hei Ann Brita. Du sier at Anna Petrine er din oldemor. Hvem er din bestemor? Far til Anna Petrine er Peter Johan Olsen fra Nusfjord, født 3.7.1816. Hans foreldre var Ole Nilsen og Marta Christine Eliesersdatter, f. (ca) 1883. Jeg vet ikke noe om Ole Nilsens foreldre, men foreldrene til Marta Christine var Elieser Amundsen, f. 1751 og Marta Jensdatter, f. 1751. Hilsen fra Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Når jeg ser etter, viser det seg at Anna Petrine var født 24.8.1853, og ikke i 1854. Hun ble døpt i Domkirken 4.9.1853. Hun druknet på Reinefjorden 30.4.1881. Hilsen Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Brita Bjølgerud

Hei Harald, takk for svar og opplysninger om min uheldige tippoldemor. Bestemor het Kaia Margrete, og bodde på Reine. Da gjetter jeg at du er etterkommer etter hennes søster Hanna. Hilsen Ann Brita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bunes

Hei slektning Ann Brita. Hanna var min bestemor. Hyggelig å høre fra deg. Trenger du opplysninger om Elen Maria Corneliusdatter og hennes aner, så bare si fra så skal jeg sende deg flere data. Hilsen fra Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

HeiDet flotteste med dette forumet,må være: at her kan man være så heldig å finne slektninger.Dette var hyggelig for dere Ann Brita og Harald,GOD JUL til dere begge. Hilsen Gitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.